Taller experimentació 3: Flux laminar.

L’experiment 3 a l’escola del Poble Nou del Delta va girar al voltant del concepte de flux laminar, una fascinant propietat del moviment dels fluids. Què significa exactament “flux laminar”? Es refereix al moviment ordenat i suau d’un fluid, com l’aigua, en làmines paral·leles, sense barrejar-se.

En aquest experiment, els alumnes van posar a prova aquesta noció mitjançant un senzill procediment: col·locar una cinta aïllant sobre un globus i punxar-lo. El resultat va ser revelador. Cada partícula d’aigua va seguir una trajectòria particular coneguda com una “línia de corrent”, demostrant clarament el concepte de flux laminar.

Aquest experiment ha proporcionat als alumnes una visió real sobre com el moviment de l’aigua pot ser ordenat i controlat.

Algunes fotos: