HAVING FUN IN ENGLISH!

Com cada any i durant el primer trimestre, l’escola realitza una sortida on els nens del cicle poden gaudir d’un dia junts fora del centre compartint experiències, per tal de conèixer-se millor i aconseguir una millor cohesió entre ells.

Aquesta vegada  vam triar fer una gimcana en un entorn natural privilegiat com és Sant Feliu de Buixalleu i vam anar a Can Massaguer. Allà els alumnes van realitzar un conjunt de jocs de competició i cooperació en anglès on havien de parlar i negociar en aquesta llengua per arribar a acords i poder tirar l’activitat endavant.

Your teachers are very happy and proud of you for your excellent behaviour and the effort you made during all the activity. It wasn’t that easy!! Great!!

Congratulations to all of you!!

Pictures here!!

EL PRIMER TRIMESTRE A P4

Hola famílies! Ja ho hem tornat a fer, ja hem superat un altre cop el primer trimestre, aquest cop el de P4!  Això va que vola!

Els vostres fills i filles s’estan fent grans, estan aprenent moltes coses i es van cohesionant com a grup. M’encanta ser testimoni d’això.

Aqui teniu algunes fotografies i videos, per fer un tastet. Que us aprofiti!!!

Fi del primer trimestre

Ha arribat el final del primer trimestre. Durant tota la setmana hem estat arxivant fulls de treball, fent portades per muntar els àlbums, alimentant el tió, enllestint tot el que calia per preparar el festival d’hivern…  i hem anat de bòlit.

Properament us oferirem imatges del festival, esperem que totes les famílies el poguéssiu gaudir i valorar l’esforç de tots els alumnes i les mestres. De moment aquí podeu veure com va anar l’assaig general que vam fer prèviament.

Des de l’escola Colors, volem desitjar-vos unes molt bones festes i que gaudiu de les vacances en família. Aprofiteu per jugar junts, per fer nous descobriments, per compartir el vostre temps amb aquelles persones que més estimeu… i si aquests dies no sabeu què regalar, els nens i nenes us donen algunes idees…

Fins el 2019!

CAGUEM EL TIÓ

Hem anat a fer cagar el Tió amb tots els nens i nenes d’Educació Infantil. Hem vist que havia crescut molt i ens ha cagat molts regals i esmorzar per tothom.

Ha sigut un moment molt especial que hem pogut compartir amb tots els companys/es, sobretot pels nens i nenes de P3 que era el seu primer any.

Trobareu totes les fotos clicant en aquesta imatge.

Bones festes!!!

Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

Responent als requeriments del Departament d’Educació, però també a la nostra voluntat de fer públics els documents que regeixen el nostre centre, us presentem el Projecte Lingüístic de l’Escola Colors.

Aquest document serveix per regular el tractament de totes les llengües que formen part de la vida dels nostres alumnes i, per tant, poder organitzar el seu ús i el seu ensenyament-aprenentatge de la manera que metodològicament considerem més adient al nostre entorn.

Aquest document es va començar a elaborar l’any 2012, amb l’assessorament de Serveis Educatius. El juny de 2015 va ser aprovat pel Consell Escolar.

D’altra banda, el curs 17-18, l’escola Colors va començar a formar part del projecte d’innovació GEP (Generació Plurilingüe) i, arran de les formacions i assessoraments corresponents, entre les quals hi ha una comissió de treball pròpia del centre, va néixer la necessitat d’actualitzar alguns aspectes, entenent doncs el PLC com un document viu i que creix tal i com l’escola avança en el seu camí.

D’ara en endavant sempre podreu consultar el PLC de l’escola a l’apartat corresponent a Escola Plurilingüe, dins de Projecte Educatiu.

CULTIVEM BOLETS

ELS NENS I NENES DE PRIMER, DESPRÉS DE LA NOSTRA SORTIDA AL BOSC PER TAL DE CONÈIXER I BUSCAR BOLETS, ENS VAM PREGUNTAR SI PODRÍEM CULTIVAR ELS NOSTRES PROPIS BOLETS A L’ESCOLA. .

VAM COMPRAR UN KIT D’AUTO-CULTIU DE GÍRGOLES I SEGUINT LES INSTRUCCIONS QUE VAM VEURE EN UN VÍDEO, VAM ACONSEGUIR TENIR LA NOSTRA PRIMERA COLLITA DE BOLETS.

EL PRIMER QUE VAM FER VA SER TALLAR LA CAPSA I FER UNA CREU A LA BOSSA DE PLÀSTIC QUE HI HAVIA DINS. DESPRÉS VAM SUBMERGIR EN AIGUA FREDA LA BOSSA DURANT 24 HORES.

L’ENDEMÀ, VAM POSAR LA BOSSA EN LA CAPSA UNA ALTRA VEGADA I DURANT 10 DIES HEM ANAT POLVORITZANT AMB AIGUA, TRES COPS AL DIA, L’ESPAI ON HI HAVIA LA BOSSA PERQUÈ SORTISSIN ELS BOLETS.

QUAN ELS BOLETS HAVIEN CRESCUT PROU, ELS HEM ARRENCAT AMB CURA I ELS HEM REPARTIT PER PORTAR-LOS A CASA.

TALLER D’ART

EL PASSAT DIMECRES 5 DE DESEMBRE, ELS NENS I NENES DE 2N VAM FER UN TALLER D’ART GUIAT PER LA MARIA D’AVENTURINA.

SOBRE UNA RAJOLA DE CERÀMICA, VAM PINTAR AMB ESMALT CERCLES CONCÈNTRICS DE DIFERENTS COLORS, INSPIRATS EN L’OBRA DE WASSILY KANDINSKY, JA QUE ÉS UN DELS AUTORS QUE HEM TREBALLAT EN DIVERSES SESSIONS D’ART AND CRAFTS.

AQUÍ PODREU VEURE ALGUNES FOTOGRAFIES DE L’ACTIVITAT

Grups de lectoescriptura

A CICLE MITJÀ estem treballant la lectoescriptura en grups reduïts, barrejant nens de 3r i 4t i respectant els diferents ritmes de lectura de cadascú. Les activitats són ben diverses; des de la recerca de pistes mitjançant una lupa, un treball de consciència fonològica, debats sobre un tema, lectures col.lectives,… Aquí podreu veure’n un petit tastet.

Fem escola: dinamització de patis

Aquest dissabte 24 de novembre de 10.00 a 13.00 es realitzarà l’activitat Fem escola per dinamitzar els patis del nostre centre. La previsió és muntar dos circuits d’equilibri amb troncs, un a primària i un altre a infantil, i preparar palets de fusta per fer plafons d’experimentació que s’acabaran de realitzar i instal·lar la propera sessió.

Animem a totes les famílies i alumnes a participar en aquesta jornada! SI voleu venir a col·laborar, ompliu aquest formulari

Agraïm a l’Associació de Famílies d’Alumnes l’edició d’aquest vídeo.