Taller a 5è: Estàs pantallat?

Us deixem un text elaborat pels alumnes de 5è que explica el resum de l’activitat Estàs pantallat?, i unes reflexions al voltant del tema:

Ahir, 9 de gener, vam veure un teatre que es titulava “Estàs pantallat?” Tractava sobre temes relacionats amb les pantalles dels aparells tecnològics.

La primera escena tractava de dues noies que estan xatejant cadascuna a la seva casa i descobreixen que són veïnes. Entre elles es donen alguna informació falsa, com per exemple: l’edat, el cantant preferit, etc.

La segona escena tractava d’un senyor que estava molt enganxat a veure la tele i no feia cas a la seva filla, i deia a la filla tot que sí i ella se’n sortia amb la seva.

La tercera escena són dos amics que una té mòbil i l’altre no. El Pau diu que els que tenen mòbil són més guais i la seva amiga diu que pot ser guai encara que no tinguis mòbil. Al final, l’amiga veu que el Pau desitja molt el mòbil i decideix deixar-li una estona.

La quarta escena tractava d’un nen i la seva germana. El nen estava jugant a un videojoc i no feia cas a la seva germana. Ella volia sortir al carrer, però el germà estava enganxat a la consola. Així que, ella decideix apagar la consola perquè li fes cas, però no funciona perquè s’enfada molt amb ella.

Hem après que el mòbil pot ser útil per a diverses situacions:

-Si vas sol/a a l’escola.

-Per a estar en contacte amb un familiar.

-Per xatejar amb els amics i les amigues.

-Per si has d’anar algun lloc sol/a, informar el teu pare o la teva mare que has arribat.

-Per si passa alguna cosa.

-Per a buscar informació útil que et serveixi.

-Per si ets una estona sol/a a casa i que els pares estiguin tranquils.

-Per a orientar-te amb el GPS.

També hem après alguns inconvenients, com per exemple:

-Contamina molt.

-A l’estar enganxat al mòbil et perds les activitats a la vida real.

-Hi ha gent que es pot viciar molt i no controlar les hores que passa amb el mòbil. Per això, existeix el control parental.

-El mòbil et pot fer mal a la vista.

-La publicitat que et surt al mòbil et fa creure que ho necessites, però no és cert.

En resum, el teatre ha estat molt bé i les escenes eren divertides. Li posem una nota de 9 sobre 10.

Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum Estàs pantallat?