Activitats a 4t

L’alumnat de 4t ha participat recentment en dues activitats molt enriquidores que han permès aprendre de manera pràctica, creativa i cooperativa.

D’una banda, hem gaudit d’una scape room sobre la gestió de residus, una missió molt interessant i interactiva en què els participants van haver de resoldre reptes i enigmes relacionats amb el reciclatge, la sostenibilitat i la cura del medi ambient. Aquesta experiència va fomentar el treball en equip i la reflexió sobre la importància de gestionar correctament els residus en el nostre dia a dia.

D’altra banda, us compartim les fotografies de les pancartes elaborades per l’alumnat dins del projecte final de Medi Social. Aquest treball ha estat dedicat a les festes, tradicions i la cultura popular de Catalunya, permetent als infants investigar i conèixer millor les celebracions, costums i manifestacions culturals més representatives del nostre territori.

Felicitats a tot l’alumnat per la seva implicació, creativitat i entusiasme en aquestes activitats!

Feu clic a la imatge i trobareu els àlbums “Scape room” i “Festes i tradicions”.

 

 

A-prenem el sol

Els infants de 4t han participat aquest curs en el projecte “A-prenem el Sol”, una iniciativa compartida amb l’Ajuntament de Rubí i la Diputació de Barcelona relacionada amb l’energia solar i l’ús de les plaques fotovoltaiques.

El projecte ha pres com a punt de partida les plaques solars instal·lades a la nostra escola, que ens han permès investigar i entendre millor com es produeix l’energia renovable i quina importància té per tenir cura del medi ambient i avançar cap a un futur més sostenible.

Al llarg del curs hem realitzat diverses activitats i trobades molt enriquidores. Entre elles, destaquem l’entrevista amb Andrés Medrano, que ens va explicar diferents iniciatives relacionades amb la sostenibilitat i l’energia al municipi.

L’alumnat de 4t també ha volgut compartir amb la resta de la comunitat educativa tot el que ha après durant aquest projecte. Per aquest motiu, hem creat un mural informatiu que es pot visitar al vestíbul de l’escola, on expliquem alguns dels continguts i descobertes més importants treballades durant el curs.

A més, hem elaborat un vídeo-reportatge resum de l’experiència, que queda penjat aquí a la web perquè tothom el pugui veure i conèixer una mica més tot el treball realitzat.

Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha ajudat a aprendre de manera pràctica, participativa i propera sobre les energies renovables i la importància de cuidar el nostre planeta.

Feu clic a la imatge i trobareu l’àlbum “A-prenem el sol”.

Colònies 2n i 4t

Bon dia, famílies! Els grups de 2n i 4t han passat molt bona nit i ara estan gaudint de les activitats a la natura.

Si feu clic a la imatge podreu veure els àlbums de 2n i 4t,  on anirem penjant progressivament les fotos de les activitats d’aquests dies de colònies. Els nens i nenes us envien molts petons!

 

Setmana de la ciència a 4t

Benvolgudes famílies de 4t,

Aquesta setmana hem celebrat a l’escola la Setmana de la Ciència, i l’alumnat de 4t ha tingut l’oportunitat de gaudir d’una experiència plena d’experiments, descobertes i moments molt especials.

Per començar, dilluns vam compartir un primer experiment amb les nostres filloles i fillols d’I5, amb qui vam poder investigar i aprendre plegats.

El mateix dilluns, a la tarda, van venir la Laura i la Susana i ens van ensenyar a fer SLIME! També ens van explicar coses molt interessants sobre circuits elèctrics i magnetisme. A més vam poder observar un fenomen sorprenent: com l’energia d’una torre Tesla podia encendre una bombeta sense necessitat de tocar-la!

Dimecres al matí vam anar al laboratori, amb l’Imma, per fer un experiment per descobrir com reacciona el pH de diferents aliments i altres substàncies líquides.

Dijous a la tarda, la Susana i la Mónica, ens van preparar un experiment molt curiós sobre el fluid no newtonià, que ens va permetre veure com alguns materials poden comportar-se alhora com un líquid i com un sòlid.

Finalment, aquest divendres a la tarda, ha vingut el Lluis a fer-nos un taller de programació de Minecraft, amb el qual hem pogut introduir-nos de manera divertida en el món de la programació.

Ha estat una setmana molt enriquidora i plena d’aprenentatges. Volem agrair molt sincerament la participació i la col·laboració de totes les famílies que heu vingut a compartir els vostres coneixements i el vostre temps amb nosaltres. Gràcies per ajudar-nos a fer de l’aprenentatge una experiència tan especial!  Una salutació ben cordial.

Fent clic a la imatge podeu veure els àlbums “Experiments 4tA i I5A”, “Experiments 4tB i I5B”,  “Experiments a 4tA” i “Experiments a 4tB”.

Plàstica a Cicle Mitjà

A plàstica estem descobrint l’artista Piet Mondrian i el seu estil basat en línies rectes negres i colors primaris: vermell, blau i groc. A partir d’aquest model, cada infant està creant la seva pròpia obra amb regle i ceres, fent una composició geomètrica original. Tot aquest treball artístic el fem en anglès, combinant l’aprenentatge de l’art  amb la pràctica de la llengua.

Fent clic a la imatge trobareu l’àlbum de “Plàstica CM” a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.

Taller de còmic

La Clara és una il·lustradora especialitzada en crear il·lustracions personalitzades, regals il·lustrats i làmines decoratives i ha vingut a l’aula de 4t a fer un taller sobre el còmic de manera desinteressada. Al taller de còmic, els nens i nenes aprenen a explicar històries amb imatges i paraules, a crear personatges i mons propis i a expressar emocions i idees de manera creativa. També desenvolupen la imaginació, la capacitat d’observació i la confiança per comunicar-se, tot mentre es diverteixen dibuixant i inventant relats.

Moltes gràcies, Clara, per endinsar-nos en aquest món tan fantàstic. Fent clic a la imatge trobareu l’àlbum de 4t “Taller de còmic”.

 

 

Activitats d’anglès a Cicle Mitjà

Us enviem un recull de fotos d’activitats dutes a terme a les classes d’anglès de Cicle mitjà. Algunes d’aquestes sessions s dediquen a fer treball autònom per espais, aprofitant per reforçar i enriquir el vocabulari amb activitats com “catch and match”, “Wood words” i “relaxing reading”. L’àlbum “activitats en anglès a Cicle mitjà” el trobareu a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.

 

Teatre en anglès

La companyia de teatre Look out! Theatre, va venir a l’escola a fer diverses representacions teatrals en anglès pels diferents cicles. Concretament van representar les obres “Picnic with a Caterpillar”, “Under, over and around”, “The party planner” i “Day and night at the museum”. Els infants de l’escola van gaudir molt de les representacions i van tenir l’oportunitat d’aprendre l’anglès de manera lúdica i vivencial.

Fent clic a la imatge podeu veure els àlbums de teatre en anglès a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.

 

 

 

Visita del Rei Baltasar

Un dels moments més esperats pels infants, aquest final de trimestre, és la visita a l’escola de Sa Majestat el Rei Baltasar. Els més petits han preparat amb molta il·lusió les seves cartes. Ha estat un moment molt màgic! Fent clic a la imatge trobareu l’àlbum “Visita del Rei Baltasar” a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.

 

Diorames de Nadal

Els infants de 4t van visitar, com cada any per aquestes dates, l’exposició de l’Associació de Pessebristes de Rubí.

Els voluntaris de l’associació, ens van rebre molt bé, i ens van acompanyar per ensenyar-nos i explicar-nos els diferents diorames. Vam quedar impressionats amb el realisme d’alguns d’ells. Tots els diorames eren una autèntica obra d’art en miniatura! Vam passar una estona genial gaudint de les festes de Nadal a l’escola!!
Us deixem una mostra d’imatges de l’activitat! Feu clic a la imatge i trobareu l’àlbum “Diorames de Nadal”.