Tallers a Primària

Els tallers són una forma de treball diferent , tant a nivell organitzatiu com tècnic. Es tracta de fer agrupacions de entre 10-12 alumnes, a ser possible, diferents del grup-classe i portar a terme unes activitats curriculars de manera més lúdica, manipulativa i vivencial.

Què aporta aquesta metodologia?

  • Un entorn més relaxat que afavoreix la comunicació més directa i distesa, tant entre companys/es com entre l’infant i el/la mestre/a.
  • La vivència d’experiències que els permeten créixer.
  • L’aprenentatge significatiu mitjançant l’experiència.
  • El treball autònom.
  • L’adquisició d’estratègies de pensament i transferència de coneixements.
  • L’adquisició de recursos personals per aprendre a aprendre.
  • L’aprenentatge transversal.
  • La socialització.
  • El treball cooperatiu: aprendre dels i amb els altres.
  • El trencament de les desigualtats i l’atenció a la diversitat.
  • El desenvolupament d’eines d’intel·ligència emocional i social.
  • La diversificació d’espais i agrupaments.
  • L’autoavaluació i l’avaluació compartida.

Com ens organitzem?

  • Internivells: es barregen alumnes de tot el cicle.
  • Cada grup anirà 1,2,3,o 4 sessions (1,2,3 o 4 setmanes) a un mateix taller (depèn de la dificultat de la tasca i de l’edat de l’alumnat)
  • Després canviarà de taller i al llarg del curs passarà per tots.
  • Es necessiten tants espais com tallers hi ha. Utilitzem les aules, les tutories, la sala de mestres, l’aula multiusos…)
  • Cada taller es dirigit per un/a mestre/a, ja sigui tutor/a o especialista (independentment del cicle al que estigui adscrit).
  • Com a mínim, un dels tallers utilitza com a llengua vehicular l’anglès.

Barrejar alumnes de diferents edats permet: 

  • Ampliar l’àmbit de relació humana del nen/a.
  • Treballar aspectes bàsics de la sociabilitat.
  • Fomenta actituds de col·laboració.
  • Recerca d’interessos comuns.