Festa de Santa Llúcia

Un dels costums associats a la festa de Santa Llúcia són les captes de les “llúcies” o “llucietes”, uns captiris semblants als de Sant Nicolau i als de Santa Caterina, protagonitzats per les nenes. La comitiva surt pels carrers, a vegades amb disfresses, a cantar cançons associades a la santa i recullen tot el que els veïns els donen. En alguns pobles el que es col·lecta en metàl·lic es destina a entitats benèfiques o per a fer una berenada. Com en el cas de les “caterinetes” i els “nicolaus”, la festa havia estat un costum molt popular a tots els pobles però en l’actualitat només es manté en algunes poblacions de l’Anoia com Igualada, la Pobla de Claramunt, Piera, Hostalets de Pierola, etc i del Penedès, com Olèrdola, Vilobí del Penedès, etc on la festa s’ha conservat gràcies a l’escola. (Font: festes.org)

A l’escola també cantem les Llúcies. Veieu l’àlbum de 2n “Les Llúcies”