Consell dels infants

Avui s’ha celebrat a l’escola la reunió del consell dels infants. Aquest projecte vol incentivar la participació dels infants en la presa de decisions de l’escola. El Consell està format pels delegats/es de cada classe de primària i la cap d’estudis del centre i es reuneixen un cop per trimestre per tractar temes que els interessen i per a fer propostes de millora. Esdevé una proposta educativa i un treball dels valors mitjançant la participació activa dels agents implicats, entenent l’alumnat com a persones amb dret de decisió i compromisos (obligacions i deures).
Aquest projecte ens servirà, a la vegada, per continuar treballant en la millora de la cohesió social i, a través de la figura del delegat/da, en representació de la seva classe, es podran expressar les inquietuds del grup en relació amb expectatives del centre i millores d’aquest.
És a l’assemblea de classe on es pot potenciar la participació activa, el diàleg, la negociació i la presa de decisions de forma democràtica. Incloure el diàleg, la resolució de conflictes, la cohesió de grup, el debat i la bona convivència ajuda a crear un clima d’aula adient per a la bona feina.
Aquesta manera de treballar potencia a la vegada, de manera directa, el treball i la incidència en el desenvolupament de la competència comunicativa oral a través de la conversa, la defensa dels arguments, els intercanvis d’informació (oral i escrita), la interacció entre els diferents delegats/es dels grups-classe, etc. Podeu veure l’àlbum “Consell dels infants segon trimestre” a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.