Consell dels infants

Avui s’ha celebrat la primera reunió del Consell dels Infants. Aquest projecte vol incentivar la participació dels infants en la presa de decisions de l’escola. El Consell està format pels delegats/es de cada classe de primària i la cap d’estudis del centre i es reuneixen un cop per trimestre per tractar temes que els interessen i per a fer propostes de millora. Esdevé una proposta educativa i un treball dels valors mitjançant la participació activa dels agents implicats, entenent l’alumnat com a persones amb dret de decisió i compromisos (obligacions i deures).
Aquest projecte ens servirà, a la vegada, per continuar treballant en la millora de la cohesió social i, a través de la figura del delegat/da, en representació de la seva classe, es podran expressar les inquietuds del grup en relació amb expectatives del centre i millores d’aquest.
És a l’assemblea de classe on es pot potenciar la participació activa, el diàleg, la negociació i la presa de decisions de forma democràtica. Incloure el diàleg, la resolució de conflictes, la cohesió de grup, el debat i la bona convivència ajuda a crear un clima d’aula adient per a la bona feina.
Aquesta manera de treballar potencia a la vegada, de manera directa, el treball i la incidència en el desenvolupament de la competència comunicativa oral a través de la conversa, la defensa dels arguments, els intercanvis d’informació (oral i escrita), la interacció entre els diferents delegats/es dels grups-classe, etc. Podeu veure l’àlbum “Consell dels infants” a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.