Educació viària

Els infants de 5è van anar al circuit d’Educació viària a posar en pràctica amb les bicicletes tot el que el David, policia local, els hi va ensenyar durant les classes teòriques. Va ser molt divertit i emocionant. Feu clic a la imatge i trobareu l’àlbum de 5è “Educació viària”.

 

2 d’abril, Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme

Avui celebrem el dia de l’autisme a l’escola i la comissió de diversitat de l’AFA ha repartit adhesius a tot l’alumnat de l’escola i als mestres per sensibilitzar sobre les necessitats de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista.

Aquesta jornada, instaurada per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) des de l’any 2008, és una oportunitat per sensibilitzar la comunitat internacional amb la importància de fomentar la inclusió social de les persones afectades per trastorns de l’espectre autista (TEA), per tal que puguin gaudir d’una vida plena i gratificant.

Els TEA són alteracions del neurodesenvolupament que es caracteritzen per una afectació en la capacitat de comunicació i interacció social, la presència d’un patró de conductes repetitives, rigidesa de pensament i una desregulació de la manera com processen la informació que capten amb els sentits. Actualment, els TEA inclouen els diagnòstics anteriors d’autisme, el trastorn generalitzat del desenvolupament no especificat, i la síndrome d’Asperger.

Aquests trastorns requereixen un pla terapèutic individualitzat, que ha de tenir en compte les necessitats conductuals, educatives, d’intervenció psicosocial, de comunicació i tractament farmacològic de les persones afectades. També s’hi inclouen intervencions en l’àmbit familiar, amb l’objectiu de proporcionar als pares la informació i les eines adequades per fer front al trastorn, millorar l’adaptació i disminuir l’estrès familiar. (Font: canal salut gencat). Feu clic a la imatge per saber-ne més.

 

Activitats a I3

Hola famílies! La classe dels conills us comparteix les fotos de les activitats i experiències viscudes durant el mes de març. Fent clic a la imatge trobareu els àlbums: “Excursió a la masia de les trementinaires”, “Les mares venen a fer experiments”, “Juguem i experimentem”, “Busquem ous de Pasqua”, “Taller d’art a l’escola”, “Teatre en anglès” i “Més activitats al març”.

Activitats a I3

Els infants d’I3 de la classe dels cavalls us envien els següents àlbums de fotos: “Les mares venen a fer experiments”, “Fem un mural, fem art!”, “Més activitats”, “Sortida a la casa de les trementinaires” i “Trobem ous de pasqua al parc”.

XX Certamen de lectura en veu alta

El divendres 15 de març es va celebrar, a la Biblioteca municipal Mestre Martí Tauler de Rubí, una de les quatre semifinals del Vallès Occidental del Certamen de lectura en veu alta d’enguany.

Alumnes de setze centres de Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Rubí i Terrassa, mestres acompanyants i familiars van omplir la sala d’actes per assistir a les lectures i al “xou” d’un parell d’estrambòtiques senyores que van anar preguntant al públic pels personatges de contes i novel·les de la literatura universal, que havien perdut per la sala alguns dels seus objectes emblemàtics.

Un total de 54 alumnes de les cinc categories van llegir fragments dels llibres Capità Lluc de Carles Sala (Grumets Vermells, cicle mitjà), El vuitè nan de Josep Vallverdú (Grumets Verds, cicle superior), L’anticlub d’Àngel Burgas (Timoners, alumnes nouvinguts de 5è, 6è de primària,1r o 2n d’ESO), El lleó sobre la porta d’Onjali Q. Raúf (Corsaris. 1r i 2n d’ESO) i Nascuts per ser breus de Toni Mata (Tropa de corsaris, 3r i 4t d’ESO).

Totes les lectores i lectors van demostrar un nivell excel·lent que va posar molt difícil al jurat la seva tasca. Felicitem, especialment als infants que van representar a la nostra escola, ho van fer superbé! Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum de fotos “Certamen de lectura en veu alta” a l’apartat de Fotos/Activitats conjuntes.

 

Experiments a I4

Fent clic a la imatge a la imatge podeu veure l’àlbum d’I4 “Experiments: Electricitat estàtica”.

Experimentem amb rampes

Els infants d’I3 han experimentat amb rampes tot partint de l’observació de diferents factors. Per començar, hem partit de dos cotxes iguals caient per rampes amb diferents inclinacions. Després hem partit d’una rampa amb la mateixa inclinació i deixant anar esferes de diferents mides, textures i pes. Els objectes rodolen o llisquen? Quin arriba abans a terra? Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum d’I3 “Experiments: rampes”.

 

Els infants d’I3 experimenten

Els menuts i menudes d’I3 hem treballat la importància de rentar-se les mans, i per fer-ho hem vist com la brutícia defuig del sabó. Per altra banda, també hem fet barreges de colors a partir de la llet, el sabó i el colorant. Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum d’I3 “Experiments: sabó i colors”.

 

 

Més experiments a 5è

Els i les alumnes de 5è han dissenyat un embolcall per a poder protegir un ou d’una caiguda. L’alumnat va fer servir el mètode científic en anglès, seguint els passos adients. Tot seguit, al laboratori van fabricar el seu embolcall i ho vam comprovar llançant l’ou des del segon pis. Per acabar, en vam extreure les conclusions i s’ho van passar d’allò més bé! Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum de 5è “Experiments: l’ou”.

 

 

Experiments a 3r

Els alumnes de tercer han estat treballant els rèptils a l’aula. A partir d’aquest tema ens hem preguntat com podem saber quant de temps fa que existeix aquest grup d’animals. Els alumnes han arribat a la conclusió que ho sabem a partir dels fòssils. Així doncs, hem treballat com es formen els fòssils i n’hem fet una rèplica. Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum de 3r “Experiments: Fòssils”.

Experiments a 2n

Els alumnes de 2n han estat treballant les plantes aquest trimestre. Al laboratori hem partit de la pregunta Com s’ho fan les plantes per beure aigua? La planta segueix absorbint aigua després de ser tallada? Els infants han pensat que no, perquè ja no té les arrels.  Hem treballat el mètode científic i l’alumnat ha fet les seves hipòtesis.  Tot seguit hem posat una margarida, un api i un enciam en aigua amb colorant per anar observat al llarg de la setmana si la planta es tenyia o no. Per altra banda, hem parlat sobre la capil·laritat i ho hem demostrat a partir de diferents activitats. Fent clic a la imatge podeu veure l’àlbum de 2n  “Experiments: Capil·laritat”.