Seguiment i acompanyament escolar a casa

En general, per fer un seguiment escolar adequat dels vostres fills i filles és convenient tenir en compte el següent:

• Tingueu una bona comunicació amb el centre educatiu.
  • Parleu amb respecte dels docents davant dels fills/es.
  • Feu-los pensar en la importància de la tasca dels/les mestres i professors/es.
  • Feu-los reflexionar sobre la necessitat de tenir una actitud positiva a l’aula i escola.
  • Disposeu d’un lloc per estudiar a casa que reuneixi unes condicions bones.
  • Ajudeu-los/les a marcar-se objectius clars a curt, mig i llarg termini, i a planificar-se per aconseguir-los.
  • Superviseu les tasques escolars que han de fer a casa i marqueu horaris i rutines.
  • Valoreu l’esforç, la constància, la dedicació i el progrés dels vostres fills/es.
  • No us alarmeu si suspenen algun examen; ajudeu-los/les a analitzar el per què i preneu-vos-ho com a una oportunitat per a millorar.
  • Sigueu exigents amb les seves responsabilitats escolars diàries i, si cal, marqueu normes.
  • Apliqueu els aprenentatges que fan a l’escola en les tasques diàries de casa.
  • Animeu-los/les a fer activitats que reforcin els aprenentatges (lectura, escriptura, càlcul mental…).
  • Interesseu-vos per quins projectes fan, les sortides que tenen, els exàmens previstos, els resultats que obtenen, així donaran més valor a allò que fan a l’escola.
  • Interesseu-vos per les seves relacions amb els/les companys/es de classe, els docents…
  • Poseu llibres al seu abast i ajudeu-los/les a planificar el temps per gaudir de la lectura.