2n GRUP EMPREMTES

A primer cicle ha sorgit un interès per la tècnica del gravat. Aprofitant l’avinentesa, amb els de segon ens aproparem al món dels motlles de guix, una bona eina per copiar i capturar les petjades que graven els animals al passejar-se pel bosc i la ciutat. Per endinsar-nos al món dels motlles, col·laborarem amb els alumnes de P5  fent còpies dels elements que recullin del bosc i la ciutat.

Motlles de sorra

El grup Pit-roig (I5) van recollir una pila de coses del bosquet, pedres, troncs, escorça, algun vidre i residus de plàstic. El grup Empremtes han escollit algunes de les coses que varen recol·lectar els Pit-Roig per fer-ne còpies en guix.

Els de segon han fet els motlles  generant empremtes damunt de sorra “kinetica”.

Primer han esmicolat la sorra i, ja de pas, hi han jugat una estona.

Han pressionat els elements al damunt de la sorra tot deixant el negatiu imprès.

Han situat un encofrat fet d’acetat just damunt l’empremta per contenir el guix líquid durant l’assecat.

Desemmotllar

El guix s’endureix amb menys d’una hora, com que ha passat més d’una setmana ja està més que sec. Ara toca treure la sorra kinetica, un treball delicat i minuciós. S’ha de fer a poc a poc per no deformar els positius de guix i, al mateix temps, anar recuperant la sorra per poder fer més motlles el dia que ho necessitem.

Al llarg del procés han aparegut dues idees que es podrien tirar endavant, fer guixos de pissarra personalitzats i fer alguna escultura unint diferents objectes a l’hora de fer el motlle, bones idees!

Dos equips de segon han explicat el procés del guix al grup dels Pit-roigs, una sessió que els ha servit per recordar i ordenar els passos a seguir per aconseguir-ho.

Dibuixar amb llum, el rastre del moviment, fisiograma / light painting.

Continuem amb la idea de les empremtes, aquest cop ens fixem en un treball anomenat PETJADES, una sessió de dibuix amb gest que varen fer un grup de nois i noies del Taller Triangle. El treball partia de la invenció de petjades, empremtes d’animals inventats marcades damunt de planxes de fang. A partir de la planxa i d’un treball posterior d’animació, els nois i noies dibuixaven l’animal inventat amb gestos, dibuixant en l’aire. Amb el grup de segon reprenem la idea.

Per començar aquesta sessió, ens hem mirat peces de diferents artistes que treballen el dibuix amb la llum:  Viqui Dasilva, Jacques Pugin,  Gjon Mili i la Lilian Moller i Frank Gilberth.

Aquest cop, per dibuixar a partir del gest, utilitzem dos llums led i una APP que ens permet fer el light painting, fotografies del rastre que deixa la llum en moviment.

La Lillian Moller i en Frank són els inventors d’aquesta tècnica fotogràfica.

Escola Baloo 2022 / Lilian Moller i Frank Gilberth 1914

Per tirar endavant la proposta, primer hem dibuixat l’animal en un paper. La consigna demanava que l’animal fos esbojarrat, podia ser la suma d’animal + objecte + planta o persona.

SESSIÓ 6 _ Les PETJADES de la Fina Miralles

“Petjades” (1976) és un film que documenta el recorregut que fa Fina Miralles per la seva ciutat. Ella en parla així: “A les obres “Sabates tampó” (1976) i “Petjades” (1976), jo volia portar això fins al punt del ridícul. Vaig escriure el meu nom a la sola de les sabates i em vaig posar a caminar, marcant-ho tot com a meu. Els carrers, la ciutat, l’herba; tot meu!”

Descobrim que la Fina va escriure el seu nom a les sabates, però del revés! Ens agradaria agafar la seva idea i sortir a passejar-nos per Montbau a dir la nostra, però no podem fer-ho amb tinta perquè el carrer no és nostre, o potser si? Haurem de buscar la manera de poder sortir a imprimir els nostres missatges pel carrer, però primer haurem d’aprendre a escriure del revés!

MENÚ INICI _