NOFC

D’acord amb el que estableix el Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, l’escola ha determinat la seva pròpia estructura organitzativa d’acord amb els objectius i criteris del Projecte Educatiu.

Les Normes d’organització i funcionament del Centre queden recollides en un document i són l’instrument per desenvolupar i fer possible el el projecte educatiu , i en últim terme, aconseguir l’èxit educatiu.

Els aspectes que conté aquest document són:
En relació a criteris organitzatius :
  • Estructura organitzativa de govern i de coordinació
  • Criteris específics organitzatius
  • Les competències i la composició dels òrgans de govern i de coordinació
  • Les funcions de govern o de gestió dels òrgans unipersonals de direcció addicionals
  • El nombre d’òrgans unipersonals addicionals de direcció
  • Concreció de funcions del o de la cap d’estudis
  • Finalitats addicionals de la coordinació docent
  • Formalització dels encàrrecs de funcions de la direcció
En relació a criteris i mecanismes pedagògics:
  • Concreció de l’organització pedagògica
  • Criteris per a l’organització dels grups d’alumnes
  • Criteris per a la formació dels equips docents
  • Mecanismes de coordinació docent
  • Criteris per a l’atenció a la diversitat
  • Mecanismes per garantir la globalitat de l’acció educativa
  • Mecanismes d’acció tutorial
  • Mecanismes que han d’afavorir i facilitar el treball en equip del personal del centre
En relació a diversos procediments:
  • Formulació, aprovació, revisió i actualització del PEC
  • Rendició de comptes al consell escolar amb relació a la gestió del projecte
  • Aplicació dels acords de coresponsabilitat
  • Procediment per cobrir les vacants del consell escolar
  • Intervenció del claustre en la formulació de les NOFC

En relació a altres procediments

  • La composició i el reglament del consell escolar
  • Establiment de comissions d’estudi i informació en el si del consell escolar i delimitació dels àmbits d’actuació i de les seves funcions
  • Establiment de comissions de treball en el si del claustre de professors i delimitació dels àmbits d’actuació i de les seves funcions
  • Establiment de funcions i règim de funcionament i de reunions del consell de direcció
  • Funció de secretari o secretària en altres òrgans col·legiats, a més del consell escolar i del claustre
  • Concrecions sobre la participació en el centre de la comunitat escolar (alumnes, professors i famílies) i mecanismes de publicitat necessaris perquè les famílies puguin exercir el dret a ser informades

L’escola posa a disposició de les famílies interessades en tenir el  document complert per a la seva lectura, d’una còpia en format paper o digital.