I5 GRUP PIT-ROIG

L’escola Baloo com un espai fronterer entre el bosc i la ciutat. Iniciem un treball de descoberta investigant què hi ha al bosquet, visitem l’espai i recollim tot allò que ens interessa. A partir d’aquí, utilitzarem les descobertes per dibuixar, classificar i construir.

Investiguem el bosquet

Consigna: Caminar, parar atenció, investigar, recollir, transportar, col·leccionar, ordenar, dibuixar, classificar.

Ressonants: El museu d’en tronquet

Primer dia de visual i plàstica. Ens apropem al nostre ecosistema tot investigant què hi ha al bosquet de l’escola.

Recollim tot allò que ens ha cridat l’atenció

Dibuixem cares amb els fragments del bosquet

Utilitzem les troballes que vàrem recollir l’últim dia per dibuixar cares. Cadascuna haurà d’escollir el material que més l’hi convingui per fer-la.

Les MASK de l’Enric Servera. Classifiquem els materials del bosquet

Ens mirem les MASK de l’Enric Servera, un artista menorquí que té una sèrie de màscares fetes amb el material que recull quan passeja per la vora del mar.

Tornem a treballar amb el material del bosquet, avui la proposta és ordenar els materials per mesures, de gros a petit, o de petit a gros… Apareixen patrons, línies que es fan cada cop més petites, serps, i fins i tot alguna cara!

Per acabar unim totes les línies i apareix un cercle. Un dels alumnes comenta amb un crit que “l’hem fet entre tots”, un treball d’equip! Aprofitem el cercle per fer una cara. Per aconseguir aquest repte ens ha calgut parar, mirar i escoltar les propostes, no és fàcil decidir entre totes quins ulls i quina boca ha de tenir, i el nas encara menys, el gran oblidat!

Els guixos del grup EMPREMTES

El grup de segon ha estat experimentant amb la col·lecció d’elements del bosquet de I5. Han après a fer còpies de guix. Aquest cop seran ells qui ens acompanyaran al taller per explicar-nos la seva descoberta. El Cristóbal, el Víctor, la Rim i la FIona ens ho expliquen.

Primer ens han mostrat el que han aconseguit, la còpia en guix d’una pinya i d’una branca. Per entendre el procés, ens han deixat tocar els materials que es necessiten per fer-ho:

Ens han dit que primer cal aplanar la sorra kinetica, prémer la peça que vulguis copiar al damunt de la sorra i cobrir el voltant amb un plàstic (l’encofrat). Després toca fer la sopa de guix barrejant guix i aigua tot remenant i, finalment abocar la sopa al motlle de plàstic. Un cop assecat, només cal netejar la peça amb un pinzell Per fer que apareguin les formes copiades. També han descobert que el guix sec també serveix per escriure i dibuixar, com el de les pissarres, és el mateix! Per comprovar-ho han trencat un tros de guix sec amb un martell de bola, n’han sortit molts bocins, axis totes ho poden provar.

Amb el guix en pols també es pot dibuixar. Han dibuixa cercles, portes, incendis, muntanyes, caragols i algun arc de Sant Martí.

El Cristóbal, el Leo, la Rim i la Fiona han estat poca estona amb nosaltres, però ens han donat molta informació. Per agrair-ho, els regalarem una pila de retrats, dues col·leccions de dibuixos on hem recordat el procés i els materials: el guix, l’aigua, la cullereta per remenar, la sorra fina (Kinetica) i la col·lecció de les coses que vàrem recollir al bosquet.

La Mica Angela Hendricks i les cares de l’Escolla Illa

La Mica Angela Hendricks és il·lustradora. La Myla, la seva filla de 4 anys, un dia va descobrir una llibreta de dibuixos de la seva mare, molt concretament un retrat sense cos fet a llapis. La Myla li va demanar a la mare de continuar el dibuix. Davant la negativa de la seva mare, la Myla li va comentar “si no pots compartir, potser caldrà treure’t la llibreta”. Aquesta resposta va deixar a la mare muda i no s’hi va poder negar. Aquí teniu un resultat.

Les alumnes del Taller de dibuix de l’Illa Escola d’Art I Disseny 2022 23, s’han ofert a col·laborar amb el grup d’I5 de Baloo. Després d’escoltar la història de la Mica i la Myla, els va encantar la idea de compartir els seus dibuixos amb els nens i nenes del grup Pit-roig. Per tirar endavant aquest intercanvi, ens varen regalar 24 retrats sense cos. Al rebre els dibuixos, vàrem passar a l’acció, primer calia pensar quin cos volíem que tingués cada cap, un esbós ràpid. Un cop resolut el primer pas ja ens podíem llançar a fer el definitiu.

Al rebre els dibuixos, vàrem passar a l’acció, primer calia pensar quin cos volíem que tingués cada cap, un esbós ràpid. Un cop resolt vam passar al definitiu.

Un cop acabats, vam enviar els dibuixos a les alumnes de l’Escola Illa perquè acabessin de fer de les seves. Aquí tenia els resultats:

MENÚ INICI _