Les colònies de Sisè

Els alumnes de 6è hem anat de colònies a Olot per estudiar els volcans els dies 28, 29 i 30 d’Octubre, ens vam instal·lar en l’Alberg Torre Santa Margarida i vam visitar el Volcà Croscat i el volcà  Santa Margarida, Castellfollit de la Roca, El Museu dels Volcans i la Fageda d’en Jordà.

Alberg Torre Santa Margarida és molt gran i té un jardí gegant, tant que ens vam posar a jugar a fet i amagar amb els frontals. També hi havia una taula de ping-pong on vam poder jugar.

El Volcà Croscat tenia un tall en forma de pastís i es podia veure com era per dins, també vam veure als diferents piroclàstics que són pedres volcàniques, la més petita son les cendres, gredes, blocs i les mes grans les bombes.

El Volcà Santa Margarida té un cràter gegant amb una ermita en el mig, hi ha molta vegetació.

Castellfollit de la Roca és un poble que està formada per 2 colades de lava en forma de prisma i la gent viu allà tot i que en alguns anys pot ser que les cases es caiguin per l’erosió La vista és molt bonica.

Els Museu dels Volcans va ser més de teoria, però hi havia un simulador de terratrèmols i va ser molt divertit perquè

vam veure un vídeo i quan es va acabar va començar a tremolar i va sé una sensació com que estiguessin de veritat en un terratrèmol. Després vam veure una maqueta dels volcans de la Garrotxa hi vam aprendre que hi ha uns 40 volcans a la Garrotxa també vam veure com apareixen els volcans i les seves parts. El Sismògraf és un llapis amb un rotllo de paper amb el que sabem si hi haurà algun terratrèmol.

També vam anar a la Fageda d’en Jordà, un bosc que està en una colada de lava del Volcà Croscat, que l’arbre que predomina aquest bosc és el Faig. El terra està ple de gredes unes pedres volcàniques serveixen per tenir un bon drenatge i si feu silenci podreu escoltar l’ocell que predomina més en la Fageda és el Gaig un ocell.

Espero que us hagi agradat,

Sakya Tashi 6è