La V festa de la ciència de la Baloo: Tot un èxit

Dissabte va tenir lloc una festa esperada, la cinquena festa de la ciència de la Baloo, de nou organitzada per l’AFA.
Va ser una festa anhelada per diversos motius, en primer lloc perquè recuperàvem les festes a la Baloo, compartint tota la comunitat tot un esdeveniment tradicional. En segon lloc, perquè retrobàvem la Festa de la ciència, la qual vam haver d’anul·lar el 2020.
Aquest any la Festa la vam plantejar bàsicament interna, és a dir, els i les talleristes eren mares i pares de la Baloo. Només vam tenir un convidat extern, la Dra. Laia Haurie de la Facultat de la UPC (professora del departament de Tecnologia de l’Arquitectura) qui tornava a acompanyar-nos, després d’haver-nos visitat el 2019.

El plantejament d’aquest any va ser dividir les activitats per etapes.

A la primera etapa, l’infantil, els petits i les petites van gaudir d’un taller de volcans, un taller sobre les propietats de l’aigua i un sobre química, amb experiments sobre densitats o fluids no newtonians.
Va ser fantàstic veure’ls gaudint de la ciència acompanyats d’increïbles cares de sorpresa amb els fenòmens que anaven succeint.

La segona etapa, va ser la de primària entre primer i quart, amb una sèrie de tallers que podríem trobar en qualsevol museu. Des d’extracció d’ADN de maduixes a extracció de clorofil·la d’espinacs, passant per una làmpada volcànica. En aquesta etapa podem destacar el magnífic recorregut microscòpic per les diferents etapes dels insectes gràcies al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. S’ha de dir, que els petits també van visitar aquesta segona etapa… era molt cridanera!

Per últim, els grans (cinquè i sisè) van haver d’unir esforços i treballar en equip per superar els sis reptes d’una “escape room” matemàtica… tots la van fer a temps!

En total, més de 120 persones van poder gaudir d’un matí científic a l’escola… tot un èxit!

Per últim, agrair a l’organització, voluntaris i voluntàries per fer possible la festa, a l’escola per obrir les seves portes i a l’alumnat i famílies per acompanyar-nos.

En resum, la festa de la ciència any rere a any es va consolidant com un dels esdeveniments de temporada i aquest any, més desitjada que la resta anteriors!

Fins a l’any vinent, científics i científiques de la Baloo!