EL DIA DE LA DONA

El dia 8 de març com ja sabeu és el dia de la dona. El dia en què les dones i alguns homes es manifesten i reclamen el feminisme i la igualtat de gènere.
El cicle superior de l’escola vam celebrar aquest dia fent activitats relacionades amb la dona. Vam parlar de: els estereotips, els drets de la dona, el masclisme, el feminisme… Una de les coses que vam parlar i que em va cridar l’atenció va ser que perquè el color de les dones era el color lila i no qualsevol altre color.
Es veu que fa uns quants anys en una fàbrica tèxtil hi treballaven unes 120 dones i l’amo de la fabrica era un home  i un dia les va obligar a treballar durant tota la nit, mentre teixien un teixit de color lila lila no se sap com, es va calar foc a la fàbrica i va començar a sortir un fum de color lila.

A l’escola, el que vam fer al cicle superior va ser tres activitats diferents:

Aquesta setmana ens van fer portar una mica d’informació sobre una persona important per la història, i a classe vam fer una breu explicació sobre la persona que havien triat i perquè l’havíem triat.

Vam poder observar que hi havien molts més homes que dones importants, en total vam contar 46 homes i 17 dones importants. Aquesta dada ens vam esperar a comentar-la a què fos el divendres 8 de març, que era el dia de la Dona.
Després vam mirar una pel·lícula que es titulava “El Buda exploto por vergueza,”   la pel·lícula anava sobre les dificultats d’una dona per accedir a l’educació: d’una nena que volia anar a l’escola, ho intentava de totes les maneres però ningú l’escoltava…

L’ultima activitat la vam realitzar a patis oberts, vam fer una petita exposició sobre tot el que havíem portat i ho vam penjar pel porxo per que ho poguéssim veure els pares. Aquesta exposició anava sobre les dones importants de la nostra vida, on cadascú de nosaltres havíem portat una foto d’una dona i havíem escrit el motiu pel qual era important per nosaltres.