L’APARELL DIGESTIU

ESCRIU UN TEXT EXPLICANT COM VA SER LA TEVA EXPERIÈNCIA DE L’ACTIVITAT DE L’APARELL DIGESTIU…

GRUP LEMMINGS

A mi m’ha agradat molt fer això amb el meu grup, he après l’aparell digestiu, el tub digestiu etc.

També m’ha agradat reciclar el material de les cases de tothom, hi havia tubs de paper de vàter i de cuina, caixes de sabates, un setrill, caixes de formatges, globus, cordes (cable de telèfon)… Però entre els dos grups vam repartir-nos tot el material.

He après la faringe, l’esòfag, l’estómac, l’intestí prim, intestí gros…

Hem escrit cadascú la informació de l’aparell digestiu, primer vam buscar  la informació en un full que ens va donar la Montse i vam llegir el full, després vam escriure amb llapis el que ens semblava  més important. Un cop vam acabar d’escriure amb llapis, vam repassar el text amb retoladors de molts colors alegres. La Montse també ens va donar unes etiquetes per escriure les parts que corresponien a cada cosa. (LAURA )

………………………………………………………………………………………………

M’ha agradat molt aprendre així, el projecte de l’aparell digestiu  ha estat un èxit!   aprenent així es molt més fàcil.

l d’aquesta manera també reciclem i treballem els nostres sentits artístics ,també hem après a escriure els noms dels òrgans, etc per exemple (el fetge,els sucs gàstrics, el pàncrees etc) Era una mica difícil enganxar tot el material que necessitavem per fer el treball però va ser molt divertida.,

La nostra professora ens va donar un paper on havíem d’escriure les característiques de cada òrgan  i amb ajuda d’un chromebook (ordinador portàtil) ho vam completar tot. Ha sigut molt divertit  !!! 

Anna

……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Una de les coses que m’ha agradat d’aquesta activitat (el projecte de l’aparell digestiu) ha sigut que no hem fet la feina en una fotocòpia i llavors a més de ser divertit també hem  après a treballar en grup (distribuir la feina en grup).

A més a més també ha sigut molt bona idea fer servir material reciclat, perquè així s’aprofita i ens va anar molt bé per entendre millor les explicacions.

Quan ja teníem tot el material reciclat enganxat vam fer un petit text amb tota la informació que haviem trobat. Ens va quedar molt bé. 

Aquesta experiència va ser molt divertida !!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Aquesta feina m’ha semblat molt divertida perquè és més entretinguda  que amb fotocòpies.

D’aquesta manera ha sigut fàcil entendre i imaginar el funcionament de l’aparell digestiu.

També ha estat divertit fer  l’activitat de l’aparell digestiu amb mig grup perquè  ens vam organitzar  bé i la feina ens va quedar bastant bé. I per últim penso que fer servir material reciclat va ser fantàstic pel medi ambient i també perquè vam fer servir moltíssim la 

nostra imaginació. (  Ariadna Rop. )

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Vam fer aquesta feina amb mig grup (Lemmings i Huskies) i va ser molt divertida, perquè vam fer una maqueta amb material reciclat com: rotllos de paper de cuina, rotllos de paper del vàter, capses de diferents mides, bosses de plàstic, fils, etc… 

També vaig disfrutar molt veient on posaríem el material i com enganxar-hi les coses. Escriure el nom de cada cosa amb els  retoladors i  una descripció curta del que feia cada òrgan. Jo em vaig divertir molt, va ser una experiència molt divertida per mi en comptes de un paper imprès en blanc i negre. Imaginació a tope!!!  (Noa)

 Em va agrada molt!!!!!!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

M’ha agradat molt aquesta feina perquè he après moltes coses de l’aparell digestiu. Com: les parts que té (la boca, l’esòfag, l’estómac,…), que fan (digerir els aliments que mengem, etc) quins òrgans té…

Ho vaig entendre molt bé fent una maqueta. La maqueta que vam fer era amb material reciclat, com: rotllos de paper de cuina o del lavabo, unes caixes de cartró… (Carla P.)

VA SER SUPER XULO!!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Per mi aquesta experiència ha estat molt interessant perquè he après moltes coses sobre l’aparell digestiu. A mi em va semblar molt bona idea fer aquesta activitat amb material reciclat que vam portar de les nostres cases, com per exemple: rotllos de paper de cuina, de lavabo i capses de sabates. Després vam muntar la maqueta entre tots, i  també vam buscar informació per internet per saber quan mesuraven: la boca, la faringe,l’esòfag, l’estómac, els intestins…i ho vam apuntar al mural gegant, i així vaig entendre millor les parts i com funciona l’aparell digestiu. Va ser molt divertit! (Martí) 

                  VA SER MOLT DIVERTIT!!!!!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Per ha mi aquesta experiència va ser molt educativa i em va ajudar a aprendre l’aparell digestiu molt millor. Per a mi va ser una molt bona idea portar materials reciclats de casa: brics de llet, caixes de sabates, cartró de paper del lavabo, globus, fils…

Amb tot el material que vam portar de casa vam anar pensant com podíem fer la maqueta i la vam anar muntant. Vam enganxar una etiqueta a cada òrgan on hi vam escriure el nom de cada òrgan: la boca, la faringe, l’esòfag, l’estómac, el pàncreas, el fetge, l’intestí prim i l’intestí gros. Al costat de cada nom vam escriure les funcions que fa cadascun dels òrgans. (Marcel)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

A mi em va agradar molt perquè ho vam fer de forma divertida i això va fer que sigues més fàcil aprendre l’aparell digestiu. Crec que portar materials reciclats va fer que l’activitat sigues original i haguéssim de fer servir la imaginació. Amb les fotocòpies m’hauria avorrit molt més i m’hauria sigut més difícil d’aprendre-ho de memòria. Quan teníem el material reciclat vam separar-nos en dos grups i ho vam entendre col·laborant tots junts.

Va ser molt divertit                                          

(Jan B)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

A mi em va agradar molt perquè fent-ho amb mig grup i no amb un paper, perquè s’aprèn millor i més fàcil,  va ser molt divertit!! L’aparell digestiu és superinteressant i més de la forma que ho vam fer. Amb el material reciclat va molar montar-ho, ens va sortir molt bonic i ens vam divertir fent-ho. El funcionament va ser així: dos persones del grup estaven a l’ordinador buscant informació sobre diferents òrgans de l’aparell digestiu.  (Ona R.)                                                                                

VA SER XULÍSSIM!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Jo aquell dia no vaig anar a l’escola, però l’endemà vaig veure la feina. Encara que no hagi fet la feina crec que ha sigut molt guai i és molt important treballar el nostre cos i gràcies al nostre cor tenim vida i el nervis ens ajuden a moure el nostre cos i el nervis els tenim per tot arreu (ANOUAR)

ESTUDIAR EL COS ÉS MOLT DIVERTIT

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

GRUP HUSKIES

Per mi aquesta activitat ha sigut molt interessant i divertida. He après moltes coses que abans no sabia. Penso que és molt bona idea utilitzar material reciclat que trobem per casa per construir els òrgans del nostre cos.Jo entenc millor les coses si les fem a la classe amb els companys i companyes, que no només estudiar amb un paper.

La meva part preferida va ser la construcció de l’intestí prim. Ho vam fer amb un fil de corda de color blanc i semblava un cuc super llarg. Jo crec que aquesta activitat ens ha agradat a tots. Ha sigut genial!!! ( XAVI )   

……………………………………………………………………………………………..

A mi aquesta  activitat  m’ha semblat molt xula i interessant  perquè he après

moltes coses: com l’anus, l’ intestí prim , també l’ intestí gros … hem utilitzat  coses reciclades com rotllos de paper, capses de sabates un globus, un fil de corda ….  aquesta activitat  m’ha semblat  molt xula (Loubna)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Per mi aquesta actividat era molt xula  i molt interessant. Jo així he après millor el procés de l’aparell digestiu i totes les seves parts com:  la boca, la faringe, l´esofag, l´estómac, el fetge, el pàncrees, l’intestí prim, l´intestí gros i l´anus. I tot això ho hem fet amb material reciclat. El material reciclat era: capses de sabates, un globus, rotllos de paper del vàter o de cuina, fils, plastelina verda… etc. M’ha encantat l´activitat. (Marylin) 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Aquesta activitat m’ha encantat així he après més que amb una fotocòpia en blanc i negre. La boca era una caixa de sabates, la faringe com que es tan petit no la vam fer, l’esòfac amb un tub de paper de vàter, després hem ficat dins una caixeta un globus que és el fetge, i tubs de paper que eren el pàncrees. Per l’intestí prim hem ficat un fil,  per l’intestí gros tubs de paper i per l’anus plastelina. 

M’HA ENCANTAT L’ACTIVITAT!!!!!!!!!!!!

(Ona G)  

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Aquesta activitat m’ha semblat molt divertida, perquè l’hem fet amb grup, penso que aquesta feina ha sigut molt creativa i hem utilitzat aquests materials reciclats: una caixa per la boca, un tub llarg i gros per l’esòfag, una caixa que dins tenia un globus que era el fetge, un tub de cartró petit que era el pàncrees, l’ intestí gros el vam fer amb tubs de cartró, l’intestí prim el vam fer amb un fil llarg i l’anus amb la plastilina. (Jan L)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

El que més m’ha agradat ha sigut la capsa de sabates perquè té forma de boca, jo en pensava  que era un experiment que havíem de posar un aliment. També he après com funciona l’aparell digestiu: boca, esòfag, estómac, fetge, pàncrees, intestí prim, intestí gros i l’anus.

M’ha agradat fer servir material reciclat perque així no contaminem la Terra. Em va semblar divertit  treballar en grup perquè anem més ràpid.

IDURRE

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Per mi, aquesta activitat ha sigut molt interessant i divertida, per què hem après coses noves de l’aparell digestiu, com per exemple: qui forma el tub digestiu? el formen la boca, la faringe, l’esofag, lestomac, l’intesti prim, intestí gros i l’anus. Nosaltres hem tingut imaginació per fer l’aparell digestiu amb material reciclat, hem col·laborat junts en equip.   (Carla R.)  

L‘activitat ha sigut molt divertida!!!!!!!!!!!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Per a mi, aquesta activitat va ser molt divertida i hem va servir per aprendre moltes coses amb grup i de l’aparell digestiu. Per exemple: quins òrgans formen el tub digestiu, que són la boca, la faringe, l’esòfac, l’estómac, l’intestí prim, intestí gruixut i l’anus. Vaig aprendre moltes coses més. 

Em va agradar molt fer-ho amb material reciclat. (Ariadna Ruz)

Aquesta activitat va ser molt divertida!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Per mi, l’activitat ha sigut molt xula i molt interessant, per què he après moltes coses mentre fèiem l’activitat. Com per exemple: que el menjar passa per dos conductes (l’intestí prim i l’intestí gruixut) també he après les parts que té l’estómac, la faringe, l’esòfag, l’intestí prim, l’intestí gruixut, l’anus i moltes coses més. Va ser una activitat super xula i divertida treballar en equip i amb materials que són reciclats. (Laia C )

        UNA ACTIVITAT MERAVELLOSA PER APRENDRE!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
M’ha agradat molt l’activitat perquè així podem aprendre millor el funcionament de l’aparell digestiu. A mi, si em posessin un full davant  no aprendria tant com fer aquesta activitat, en canvi és molt més divertit !!! Hem fet servir coses reciclades, i gràcies a la nostra creativitat hem pogut fer-les servir. També hem après, a saber com es diuen i com s’escriuen els òrgans de l’aparell digestiu. (Abril)

Resumint, que m’ha encantat !!!

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Aquesta activitat em va semblar molt divertida i a la vegada interessant, ja que sense donar te compte estàs aprenent. Vam estar mirant com col·locar els elements que teníem per recrear l’aparell digestiu i amb tot aquell material reciclat vam poder crear el nostre propi aparell digestiu.

Treballar en equip t’ajuda a veure les coses des de altres perspectives. (Vera).