Projecte Verd

Reciclatge d’oli

Fa uns anys, l’escola va posar en marxa el Projecte Claki, un sistema de reciclatge domèstic de l’oli, mitjançant la companyia Oliklak. L’objectiu d’aquest projecte és resoldre la problemàtica generada per l’oli utilitzat a les nostres cuines, desenvolupant un sistema integral de reciclatge. L’empresa Oliklak s’encarrega del buidatge i el transport de les ampolles plenes d’oli, de la gestió de l’oli recuperat, del rentat de les ampolles i del seu retorn a l’escola un cop ben netes per a ser reutilitzades. L’oli recollit es recupera per a la seva utilització com a biocombustible que pot ser utilitzat en vehicles dièsel.

QUÈ HEU DE FER LES FAMÍLIES?

Cada família rebreu un CLAKI (ampolla per l’oli) i l’únic que heu de fer és portar-lo a l’escola quan el tingueu ple;  a canvi, rebreu un CLAKI buit.

Si voleu més informació sobre aquest projecte, podeu accedir al web  https://www.claki.cat/

Hort escolar

A l’escola tenim un hort del qual tenen cura les nenes i els nens de 4t de primària. Són els propis infants amb l’assessorament d’una persona coneixedora del tema, qui s’encarreguen de tot el funcionament de l’hort: comprar el planter, plantar, regar, fer la collita, distribuir-la…

La feina de l’hort comporta, també, el compostatge que es farà amb les diferents restes orgàniques (peles de fruita, verdures…) dels esmorzars i del menjador de l’escola. Amb aquest compost tindrem un hort molt saludable i donarem sortida a les restes orgàniques del centre, tancant el cicle de la matèria, aprenent a reciclar i reduir la nostra petjada ecològica.

A més, disposem d’un “hotel d’insectes” fabricat pels propis infants i que ens ajudarà a evitar les plagues del nostre hort de manera ecològica i sense insecticides.