SETMANA CULTURAL “ELS SERVEIS D’EMERGÈNCIA”

De dilluns 22 a divendres 26 de març, hem celebrat la Setmana Cultural que, enguany, ha girat entorn dels Serveis d’Emergència. És el nostre petit homenatge als sanitaris, mossos d’esquadra, policia local, protecció civil, bombers i tants altres serveis que tant han treballat i ajudat durant la pandèmia.

Al llarg de la setmana, els nens i nenes de l’escola Josep de Ribot i Olivas de Vilamalla, han pogut gaudir de diferents activitats entorn a aquest tema:

El tret de sortida de la Setmana Cultural el van protagonitzar els Mossos d’Esquadra. Dues motos del servei de trànsit van anar encerclant l’escola i amb les sirenes enceses ens anunciaven el començament de la setmana. A parti d’aquí, va ser un no parar d’emocions, activitats, xerrades, jocs, exposicions… Ens han visitat policies locals, mossos d’esquadra, farmacèutiques i infermeres. Hem viscut la gran experiència d’alliberar un aligot al pati de l’escola que els agents rurals van portar. Hem convertit la pista de l’escola en un circuit viari i hi hem circulat amb les nostres bicicletes i patinets. Hem fet una plantada d’arbres en un terreny proper a l’escola gràcies a l’ajuntament del poble. Hem conegut de primera mà l’equipament de primers auxilis que porta la furgoneta de l’ajuntament de Vilamalla i, fins i tot, vam pujar al camió cistella que arriba a una alçada de 12 metres; precioses les vistes de la plana de l’Empordà! Hem fet treballs de recerca d’informació sobre diferents col·lectius i, finalment, hem hagut de superar una sèrie de reptes per aconseguir el “Carnet dels Serveis d’Emergència”.

Una setmana plena d’emocions, experiències precioses i adquisició de nous aprenentatges, sobretot, el valor d’ajudar a les persones que ho necessiten.

DILLUNS 22 DE MARÇ

DIMARTS 23 DE MARÇ