I5. RACONS MATEMÀTIQUES.

I continuem treballant diferents propostes matemàtiques. Iniciem la sessió, presentant els difeEns organitzem en racons, cada racó té la seva proposta de treball per ampliar i consolidar diferents continguts matemàtics.

En aquesta ocasió, hem utilitzat el policubs per treballar el reconeixement del número i el comptatge. Han practicat el concepte de suma resolent els diferents trencaclosques, i hem treballat l’atenció i la lògica a través del joc “Speed cups”.

S’ho han passat molt bé i mica en mica anem aprenent a treballar en petit grup i de manera més autònoma.

+ fotos

I5. PROPOSTES DE LLENGUA

Aquesta setmana hem presentat un parell de propostes noves per treballar la consciència fonològica. Hem jugat a buscar la paraula secreta, reconeixent el so inicial de cada paraula. I hem composat paraules a partir del model amb les lletres de fusta.

Un cop fet, i per acabar de complementar la proposta hem treballat el llenguatge escrit, escrivint  a la nostra llibreta les paraules que hem trobat o composat.

Han estat molt engrescats, és una manera diferent de treballar el llenguatge a l’aula d’una manera més amena i fomentant la seva autonomia.

+ fotos

2n. PLAY A BOARD GAME

Els i les alumnes de segon, a l’hora d’English, estem treballant el vocabulari relacionat amb  “free time activities”. Hem utilitzat aquest “board game” per tal de poder potenciar la comunicació oral utilitzant les noves paraules que hem après.

Ens ho hem passat molt bé!

Voleu veure-ho?

3r i 4t. DIA DE L’EDUCACIÓ FÍSICA AL CARRER

Aquesta setmana hem celebrat el Dia de l’Educació Física al Carrer, és per això que l’alumnat de Cicle Mitja ha aprofitat per sortir al poble per practicar activitat física. Amb la jornada es pretén continuar fomentant la pràctica d’activitat físiques variades pel  nostre benestar físic, psíquic i social.

A més a més, durant la jornada hem jugat amb materials reciclats i així doncs, també hem aprofitat per treballar un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) relacionat amb la reutilització de materials i amb el seu reciclatge.

I perquè veieu com ho hem fet us deixem un recull d’imatges.

4t. ABJ

A 4t ens agrada aprendre i consolidar aprenentatges a través dels jocs. Aquesta vegada hem barrejat les àrees i hem treballat el següent:

• Hem practicat l’ús de la g i la j en castellà amb el taulell de “El juego del pingüino”.
  • Hem fet servir el “parauleja” per practicar l’expressió oral, l’agilitat mental i el vocabulari en català.
  • Hem jugat al “dòmino de multiplicacions” per repassar les taules de multiplicar.
  • Hem posat en pràctica la rapidesa del càlcul mental i l’atenció amb un joc molt interessant que s’anomena “màtico”.

Us animem a continuar jugant des de casa, ja que és una manera divertida d’aprendre i de passar una bona estona en família.

I1 i I2. EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS

Els companys i companyes de I1 i I2 estem treballant diferents fruites i verdures a través dels colors.

Vam començar amb la taronja a partir del color taronja. Vam fer suc, vam olorar-la, la vam tastar… Per treballar la llimona l’hem relacionat amb el color groc. La vam tastar i ens va semblar una mica àcida, però ens la vam menjar! També vam fer diverses activitats i manualitats relacionades amb aquesta. Finalment, vam treballar els tomàquets relacionant-los amb el color vermell. Vam aprofitar per fer activitats plàstiques i les vam tastar i manipular.

Algunes d’aquestes manualitats les hem fet servir per decorar la classe i part de l’entrada d’educació infantil!

Aquí us deixem algunes imatges de la nostra feina.

4t. RODAJOC

El passat 5 d’abril l’alumnat de 4t de Primària va participar en la 10a edició del Rodajoc de Vilafant. Durant l’activitat vam realitzar diversos jocs que ens van permetre conèixer una mica més la història de les Olimpíades i també els diferents esports que s’hi practiquen.

A més a més vam poder jugar i compartir bones estones amb els nens i les nenes de les escoles de Cabanes, Cistella, Garrigàs, Lladó, Llers, Navata, Ordis, Palau de Santa Eulàlia, Pont de Molins, Vilafant, Vilabertran, Vilanant. Com us ho podeu imaginar, ens ho vam passar d’allò més bé!

Us deixem un recull de fotos perquè pugueu veure la jornada.

PLANTES AROMÀTIQUES A SEGON CICLE D’INFANTIL.

Ja ha arribat la primavera! I amb la seva arribada tot s’omple de colors, flors, insectes, fulles verdes… És per això que  hem volgut omplir de flors i plantes el pati de l’escola. Volem agrair la col·laboració de les famílies, gràcies a tots i totes, ens ha quedat un pati ben bonic i acolorit. A més a més, hem pogut tocar i olorar les diferents plates aromàtiques que ens heu portat i saber-ne el seu ús, tenim menta, farigola, romaní, lavanda, julivert, alfàbrega… Gràcies per la vostra col·laboració.

AMBIENTS A PRIMÀRIA

Com ja us vam explicar, aquest curs a l’escola hem engegat un nou projecte: realitzar ambients internivells amb els i les alumnes de primària de manera quinzenal. En aquests diferents ambients els i les alumnes han pogut realitzar activitats sobre: cuina, arts escèniques, creart, STEAM i l’ambient de pensem (jocs de taula).

Els infants han gaudit molt participant, interaccionant i aprenent en aquests espais.

Voleu veure com ho hem fet? Mireu, mireu…