AMPLIEM EL FONS BIBLIOTECARI

La lectura és la base dels aprenentatges i, per això, seguim ampliant el fons de la biblioteca de l’escola. Hem comprat, a l’editorial Parramon, nous llibres ben bonics i interessants!

“Llegir és fonamental per a qualsevol mena d’aprenentatge personal i de creixement intel·lectual. Per al desenvolupament social i econòmic d’una nació en la societat global actual, és essencial que la població sigui competent pel que fa al seu nivell d’habilitat lectora. Per tal de millorar la qualitat de vida dels seus habitants, un país necessita maximitzar el seu potencial humà, social i, així mateix, els seus recursos materials. Els ciutadans amb competència lectora tenen un paper fonamental en aquest procés.” (PIRLS, 2006)

Hi ha tres arguments o punts de vista principals per a la promoció de la lectura i/o per esdevenir lector:
• Com a activitat d’oci, per plaer, per a la formació i enriquiment personal o simplement com a “entreteniment”.
• Com una necessitat social, en tant que instrument de comunicació.
• Com un instrument d’aprenentatge: accés a la informació i al coneixement, així com a la construcció de coneixement individual i col·lectiu.
Tenint tot això en compte, la importància de la lectura per a l’èxit escolar és evident. Endavant lectors i lectores, no deixeu de devorar llibres!

5è. TREBALLEM LES MATES

En aquest article els nois i noies de 5è us volem ensenyar com treballem les matemàtiques dins l’aula. Durant el tema de geometria vàrem aprendre a fer servir el transportador i també el compàs. Vam practicar molt fins aconseguir uns cercles i circumferències perfectes!

Ara estem treballant el tema de fraccions i per tal d’entendre alguns conceptes com la fracció equivalent vam fer servir el joc Splitissimo i practicant amb les pizzes ho vàrem entendre molt millor.

Us ensenyem algunes fotografies d’aquestes dues sessions.

+fotos

1r. WE LOVE TOYS

Hello!  We are learning the names of the toys and this week we built sentences and did some puzzles. We spent a really good time!!!

 

Ens encanten les joguines! Hola! Estem aprenent els noms de les joguines i aquesta setmana hem construït frases i hem fet alguns trencaclosques. Ens ho hem passat molt bé !!!

+fotos

2n. WE MEASURE OURSELVES

We measure ourselves

Hello!  The second graders are learning the numbers and the parts of the body. We measured our bodies using measuring tapes and we wrote sentences like this one: “My neck is ten centimetres”.

Also, we danced “Head, shoulders, knees and toes”. If you want to dance it click on here.

 

Ens mesurem

Hola! Els alumnes de segon estem aprenent els números i les parts del cos. Vam mesurar el nostre cos amb cintes de mesurar i vam escriure frases com aquesta: “El meu coll fa deu centímetres”.

També vam ballar “Cap, espatlles, genolls i dits dels peus”. Si vosaltres també el voleu ballar feu clic aquí.

+fotos

P5. TREBALLEM L’EXPRESSIÓ ORAL

Els nens i nenes de P5 hem treballat l’expressió oral a través de l’explicació de contes i a través de l’exposició d’un treball personal.

Per una banda tenim el recull de fotografies de l’exposició de contes que són: la Mia amb el conte de les  7 cabretes, en Sergi amb el conte d’En Pere sense por i la Vera amb el conte del Lleó i el ratolí.

Per altra banda tenim un recull de fotografies de l’exposició del treball personal: l’Arnau va fer l’exposició d’un cotxe de joguina que ell va crear i l’Erik va explicar la seva vivència del futbol.

+fotos

4t. LET’S GO SHOPPING

The fourth graders are learning the names of the different shops (toy shop, baker’s, butcher’s, supermarket, greengrocer’s, newsagents, pet shop and sweet shop) and the names of many products and pets, as well. We placed the products on the right shop and we played a board game in pairs. We spent a very good time! 😀

Els alumnes de quart estem aprenent els noms de les diferents botigues (botiga de joguines, forn de pa, carnisseria, supermercat, fruiteria, quioscs, botiga d’animals i llaminadures) i també els noms de molts productes i mascotes. Vam col·locar els productes a la botiga adequada i vam jugar a un joc de taula per parelles. Ens ho hem passat molt bé! 😀

 

 

EI. TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ

Durant el primer trimestre hem fet la primera roda de tallers d’experimentació, els quals ens agraden molt a tots i a totes. Aquest curs, però, són una mica diferents ja que no es podem barrejar amb les altres classes d’infantil.

Els tres tallers que hem fet han estat: activitats diverses a l’aula fosca amb la llum negra i les taules de llum, experimentació i creació amb material natural i animals i manipulació i invenció amb diferents materials reciclats.

A continuació podreu veure un recull de fotos dels tres tallers fets per tots els i les nens i nenes d’infantil. Esperem que us agradi. Ja estem preparant la roda del segon trimestre! Som-hi!

FOTOS DE P3

FOTOS DE P4

FOTOS DE P5

ELS REIS MAGS PASSEN PER L’ESCOLA!

El dilluns quan vàrem tornar de les vacances de Nadal, ens vàrem portar una gran sorpresa: Ses Majestats els Reis Mags d’Orient també van passar per l’escola i ens han deixat uns regals molt especials.

Els vam obrir amb molta il·lusió!

Us deixem un recull de fotografies a continuació.

+fotos

TIÓ SOLIDARI

Gràcies al nostre Tió Solidari, hem pogut fer arribar un munt de menjar a l’entitat Càrites Figueres que ajuda a les persones més vulnerables i necessitades.

Fa molts anys que des de l’escola col·laborem amb ells i seguirem aportant el nostre granet de sorra per ajudar a qui més ho necessita.

Moltes gràcies alumnes, famílies, mestres, ajuntament, poble de Vilamalla per la vostra col·laboració.

+ fotos

EN FUMERA ENS VIGILA…

Ai, ai, que en Fumera ens vigila! Uns dies abans de finalitzar el 1r trimestre, tots érem a classe quan, de cop i volta, vam veure que a fora hi havia en Fumera que ens vigilava. Que contents vam estar perquè així va poder veure com de bé ens portem.

En Fumera és un patge de la mitologia catalana típic de la Catalunya Nord i de bona part de la Província de Girona, i en especial de l’Alt Empordà.

És una figura popular, en les darreres dècades en desús però que es revifa amb la introducció de la figura en forma de rondalla o conte a les escoles empordaneses, amb l’encàrrec dels Reis d’Orient, de vetllar la xicalla durant les vacances escolars d’hivern (des de la 2a quinzena del mes de desembre): tradicionalment arribava i se n’anava de cada llar per la fumera o xemeneia, talment com el fum, per la llar de foc i se’l representava com a un ésser amb, bé set ulls al cap (quatre davant i tres darrere), bé un ull al seu dit índex que s’allargassava per arribar per tot, que feia d’espieta pels Reis d’Orient tot explicant-los si els infants havien estat bons nens i s’havien portat bé per ser dignes de rebre qualque present la Diada de Reis (6 de gener) o si els hi havien de deixar carbó per tal de recordar-los que corregissin el seu mal comportament. I tal com s’explica és un misteriós benefactor que tot ho veu, tot ho sent i tot ho xerra.

veure el vídeo