Presentació

NOU EDIFICI!

HISTÒRIA ANTERIOR

La nostra escola deu el seu nom a la persona que va cedir el terreny per construir-la, Josep de Ribot i Olivas. L’Escola està situada al marge dret de la carretera que, sortint de Vilamalla, condueix a Siurana i a Garrigàs.

El seu creixement al llarg dels cursos ha estat molt significatiu:

– Curs 99-00: tres aules

– Curs 00-01: quatre aules

– Curs 03-04: cinc aules

– Curs 05-06: sis aules

– Curs 06-07: set aules

– Curs 08-09: vuit aules

– Curs 10-11: 8 aules

– A partir del curs 11-12 i fins a l’actualitat: 9 aules (escola d’una línia)

Contínuament s’han hagut d’ampliar les instal·lacions, això fa que a més de l’edifici central disposem de tres mòduls prefabricats amb dues aules i despatx i un mòdul amb una aula i despatx. També disposem d’aula d’informàtica, sala de mestres, biblioteca escolar i aula polivalent.

El curs 2008-09 es varen adquirir, amb l’ajut dels pares i mares, de la ZER i de l’Ajuntament, tres pissarres digitals que estan actualment en ple funcionament a les aules de CM i CS. Segons disponibilitat horària, qualsevol altre grup del centre pot fer-ne ús. Amb els anys també s’han anat dotant la resta d’aules de pissarres digitals portàtils, projectors, pantalles, ordinadors…

El nombre total d’alumnes és 128. La majoria viuen a la zona residencial del polígon Pont del Príncep i la resta provenen del nucli antic del poble, de Siurana i de Figueres. L’escola disposa de menjador escolar amb servei de càtering.

La nostra escola formava part de la ZER Canigó amb la qual cosa treballàvem de manera conjunta amb les escoles de El Far, Vilabertran i Cabanes. Però ara ja fa uns anys que la nostra ZER es va disgregar degut al gran nombre d’alumnes que tenim per escola; essent l’escola de Vilamalla la més gran de totes.

L’escola Josep de Ribot i Olivas compta sempre amb el suport de l’AMPA en tot el que s’organitza així com el de l’Ajuntament del poble.

Vilamalla és un poble situat al cor de l’Empordà, a tan sols 6 km de Figueres. La població resideix en dues zones diferenciades. Per una banda hi ha el nucli antic del que també en forma part el Barri de l’estació de tren. De l’altra, el Polígon residencial Pont del Príncep, que s’ha anat desenvolupant des dels anys 80.

Economia

Fins fa poques dècades Vilamalla era un poble eminentment agrícola i ramader, però anys cap aquí s’han format dos polígons industrials que han canviat l’economia dels vilamallencs. Són el Polígon Industrial Pont del Príncep i el Polígon Empordà Internacional.

Serveis i instal·lacions

Vilamalla té molta població jove, sobretot per la gran zona residencial creada en els últims temps i pels llocs de treball que generen les empreses ubicades al poble. Durant els últims anys s’està registrant una pujada contínua del cens de població. Això ha suposat l’ampliació dels serveis. L’Escola Josep de Ribot i Olivas gaudeix gairebé d’una línia completa amb més d’un centenar d’alumnes, i està previst que les seves instal·lacions s’ampliïn properament. En el seu recinte també hi ha un pavelló i una pista poliesportiva. Al polígon hi ha una zona esportiva amb un pavelló nou de gran aforament, les instal·lacions del FC Vilamalla i la piscina descoberta. També hi ha un parc de salut, un camp de minigolf i nombrosos parcs infantils.