CS. XERRADA SOBRE L’ENERGIA I ELS CIRCUITS ELÈCTRICS

Els i les alumnes de cicle superior estem treballant el tema de l’energia i els circuits elèctrics. Per entendre millor els conceptes i el seu funcionament, l’Antonio de l’ajuntament ha vingut a fer-nos una xerrada.

L’escola té plaques solars fotovoltaiques instal·lades al terrat del menjador, però no podem accedir-hi i tenen poca visibilitat, per aquest motiu s’ha instal·lat una placa solar reduïda al pati de l’escola. Aquesta queda connectada a una maqueta a la classe de 5è on s’hi representa el seu funcionament. Gràcies a això, hem après com funciona l’energia, i el procediment que segueix per transformar-se de solar en elèctrica. També hem parlat d’altres conceptes importants com el recorregut de l’energia, els tipus d’energia que existeixen, així com també hem entès què és una bombeta LED i quins beneficis obtenim del seu ús.

Per finalitzar la xerrada, amb els i les alumnes de sisè hem creat una pila a partir d’aigua salada i patates. Gràcies al coure i al zinc, hem generat una reacció química que ha permès fer funcionar un rellotge, ens ha encantat fer aquest experiment!

Estem molt agraïts de la xerrada i de poder aprendre conceptes de manera visual i experimental.

No us perdeu les imatges!