AMPLIEM EL FONS BIBLIOTECARI

La lectura és la base dels aprenentatges i, per això, seguim ampliant el fons de la biblioteca de l’escola. Hem comprat, a l’editorial Parramon, nous llibres ben bonics i interessants!

“Llegir és fonamental per a qualsevol mena d’aprenentatge personal i de creixement intel·lectual. Per al desenvolupament social i econòmic d’una nació en la societat global actual, és essencial que la població sigui competent pel que fa al seu nivell d’habilitat lectora. Per tal de millorar la qualitat de vida dels seus habitants, un país necessita maximitzar el seu potencial humà, social i, així mateix, els seus recursos materials. Els ciutadans amb competència lectora tenen un paper fonamental en aquest procés.” (PIRLS, 2006)

Hi ha tres arguments o punts de vista principals per a la promoció de la lectura i/o per esdevenir lector:
• Com a activitat d’oci, per plaer, per a la formació i enriquiment personal o simplement com a “entreteniment”.
• Com una necessitat social, en tant que instrument de comunicació.
• Com un instrument d’aprenentatge: accés a la informació i al coneixement, així com a la construcció de coneixement individual i col·lectiu.
Tenint tot això en compte, la importància de la lectura per a l’èxit escolar és evident. Endavant lectors i lectores, no deixeu de devorar llibres!