A PICOTS ENS POSEM LES ULLERES LILES!

Amb motiu de la jornada reivindicativa que cada 8 de març vivim per poder aconseguir igualtat de gènere en tots els àmbits de la societat, hem realitzat a l’escola una sèrie d’activitats relacionades amb el 8M i el Dia de la dona que visibilitzen la necessitat de seguir treballant per aconseguir-ho.

Els infants d’infantil han treballat diversos temes relacionats amb la diversitat i la igualtat de gènere a partir de contes que s’han explicat i treballat durant aquests dies.

A primària, hem anat una mica més enllà i després de la visualització de vídeos, lectura i reflexió d’articles de diaris actuals i posada en comú de diferents contes, hem elaborat unes ulleres liles sota el lema “Posa’t les ulleres liles”. Aquestes ulleres ens ajuden a reflexionar i analitzar els diferents estereotips i rols de gènere que hi ha en el nostre dia a dia, ens ajuden a valorar com és la societat on vivim, a debatre sobre situacions quotidianes i a parlar sobre igualtat d’oportunitats sense cap mena de distinció.

Avui els infants de primària han sortit amb aquestes ulleres liles posades i les han portat cap a casa. A les aules, tindrem a partir d’avui un exemplar que ens acompanyarà cada dia i ens ajudarà a veure les coses des de la igualtat.

La coeducació és l’acció educativa fonamentada en el respecte de la diversitat, en la igualtat d’oportunitats entre nens i nenes, homes i dones, en l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de gènere o d’orientació sexual i en el respecte per la diversitat.

A l’escola creiem fermament en la coeducació i en l’educació no sexista dels infants. Treballem per no perpetuar estereotips i costums no igualitaris de la nostra societat de manera que tots i totes se sentin respectats i respectades en igualtat d’oportunitats.

Entre totes i tots, cal que treballem cada dia perquè el 8M desaparegui i la igualtat entre persones sigui una realitat!

Grup d’experts/es de coeducació