CLVA

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta (CLVA) és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, l’entitat cultural que encapçala el Grup format per diferents empreses editorials, centrat en el coneixement, l’edició, l’educació i la distribució, i que té com a missió el foment de la llengua i la cultura catalanes.

La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a la coorganització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura i estem convençuts que la col·laboració permet que el Certamen segueixi creixent en quantitat i en qualitat.

El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO.

La nostra escola participa al CLVA des del curs 2007-2008 en dues modalitats: grumets vermells (infants de 3r i 4t) i grumets verds (lectors i lectores de 5è i 6è).

Des de l’escola i després d’una fase interna, s’escullen els i les representants de cada modalitat, tant el/la titular com el/la suplent.

La segona fase és la semifinal i es realitza al març. Està organitzada pels Serveis Territorials i Serveis Educatius del  Departament d’Ensenyament de Catalunya, a través dels CRP (Centre de Recursos Pedagògics) i els equips d’assessors i assessores LIC (Llengua i Cohesió Social). Aquest es realitza de forma presencial en un teatre auditori com el de Granollers, la Garriga… Tot i que les edicions de la pandèmia han sigut en format virtual.

En aquesta fase es llegeix un fragment de llibre proposat per a la fase de semifinals en cada categoria.

Els i les participants en aquesta fase obtenen un diploma i un llibre i els i les finalistes de cada semifinal passaran a la final territorial, organitzada per la Fundació Enciclopèdia Catalana.

Aquesta darrera fase (hi ha 10 a nivell de Catalunya) es realitza a finals d’abril i primera quinzena de maig i solament hi participen tots els lectors i lectores que han quedat finalistes en la fase de semifinals. Tots ells i elles rebran un obsequi.

Depenent de les edicions, en aquesta fase es llegeix un llibre de lliure elecció, sota la supervisió del professorat responsable de l’activitat o d’un llibre proposat per la Fundació Enciclopèdia Catalana.

Al llarg d’aquests anys de participació, han sigut moltes les experiències, vivències i anècdotes del nostre alumnat que ha participat. És una experiència enriquidora i única de viure.

Destaquem la participació de diferents infants que han obtingut diferents premis:

* Berta Fumàs. Guanyadora de la semifinal i de la final territorial de la VI edició (curs 2009-2010). Vídeo i article

* Esther Martín. Guanyadora de la semifinal de la XIII edició (curs 16-17). Foto

* Àlex Moreno. Guanyador de la semifinal de la XVII edició (curs 20-21). Vídeo

* Paula Rodríguez. Guanyadora de la semifinal de la XVIII edició (curs 21-22). Vídeo