Ciències 3-6

La base metodològica d’aquest projecte parteix del fet que els infants, per conèixer l’entorn, han d’establir-hi una interacció. Cal que hi hagi la possibilitat d’actuar utilitzant tots els sentits, plantejant-se problemes, qüestions, contrastant opinions…

  • Els nens comencen amb una observació directa , manipulació i exploració del material proposat.
  • Posteriorment experimenten, comparen, classifiquen, … i creen prediccions causa-efecte. L’ajuda i el treball en petit grup millora i amplia els coneixements assimilats.
  • Per últim elaboren una informació pròpia i la comuniquen a la resta de companys a nivell verbal, corporal o gràfic. Aquesta comunicació és imprescindible perquè el nen estructuri mentalment allò que ha après.

Els diferents materials que presentem als alumnes són els següents: boles, rampes, tubs, pinces, cadenes, bigudins, aigua i botons. Les activitats que realitzem estan seqüenciades per nivells i els materials poden presentar-se sols o combinats amb d’altres, afegint, així , dificultat a l’activitat.

Aquest tipus de material aplicat a partir d’una metodologia basada en l’observació, la manipulació i la creació i verificació d’hipòtesi fa que els nens assimilin i relacionin conceptes més complexos. Tot això és après, comunicat i interioritzat d’una manera motivadora i natural.

PROJECTE CIÈNCIES 1

PROJECTE CIÈNCIES