Proves cangur

La nostra escola participa a les Proves Cangur des de l’any 2015 als cursos de 5è i 6è. Aquesta prova té format de concurs, però l’autèntic objectiu és que els i les alumnes hi participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent 24 reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics i ens serveixen als i les mestres per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents de les habituals i treballar, d’una manera lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.

La prova Cangur és una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières per a «difondre la cultura matemàtica per tots els mitjans al seu abast i, en particular, per l’organització d’un joc-concurs anual que es desenvolupa el mateix dia en tots els països participants. En el cas de Catalunya, és la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) qui forma part d’aquesta associació internacional i, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana.

Cada any més de 24.000 infants de 5è i 6è de tota Catalunya i més de 93.000 persones a nivell de primària, ESO i batxillerat participen en aquest concurs matemàtic.

Al marge d’això, l’1% de les millors puntuacions reben una menció honorífica.

Cal destacar la participació d’alumnat que ha obtingut un excel·lent lloc a nivell de Catalunya (entre els 6% amb més puntuació) com l’Adam P. (posició 100 a 5è i la posició 8 a 6è), l’Àlex M.  (posició 45 a 6è), Maria N. (posició 147 a 5è i 489 a 6è), a Júlia A. (posició 301 a 5è), Marc V. (posició 324 a 5è),  Izan L. (posició 330 a 6è), el Pau M. i l’Hugo T. (posició 335 a 6è) i Aaron M. (posició 375 a 5è), l’Unai Z. (posició 389 a 6è) i el Guerau (posició 557 a 6è).

Hi trobareu tota la informació i moltes més activitats a web Cangur.