I què passa a dins de l’escola?

El nostre principal objectiu és que els infants es sentin acollits, reconeguts, estimats i segurs física i emocionalment. Per això confiem en ells, en les seves capacitats d’acció i els encoratgem a expressar-les.

Que s’estableixi un bon vincle amb l’adult, donant-los tranquil·litat, respecte i confiança perquè així podran seguir desenvolupant tot el seu potencial, és un dels nostres objectius prioritaris. Observem a l’infant i identifiquem les seves necessitats i el moment en què cadascú està. A partir d’aquí, vetllem per oferir-li el temps, l’espai i el material perquè pugui créixer i desenvolupar-se per ell mateix, i al seu ritme.

Us volem transmetre que a l’escola no fem fer coses als infants, sinó que els acompanyem i deixem que ells facin, mantenint-nos disponibles sota la nostra mirada i escolta atenta en els seus particulars processos de creixement.

Estem atentes d’ajustar l’espai i el material a les capacitats, les necessitats i el moment evolutiu dels infants. Per això són aules que van canviant durant el curs, sempre tenint en compte les característiques generals que defineixen cada grup.

Creiem fermament que el 0-3 és una etapa sensoriomotriu, com la classificava Piaget. Tenim molt en compte la llibertat de moviment que defensa Loczy. Treballem els hàbits i rutines per assolir una autonomia de l’infant, com apuntava Montessori. També, estem molt compromesos amb l’educació emocional, i és que les persones som raó i… molt d’emocions! A la primera infància l’emoció està desbordada en quant a quantitat. No hem d’aturar-la, però si podem treballar-la.

Creiem que els infants són el motor i els protagonistes del seu aprenentatge.