A l’escola hi ha tres grups que acullen infants d’1 a 2 anys.
En aquesta etapa hi ha infants que a principi de curs no caminen i es desplacen gatejant i d’altres que estan consolidant la marxa. Aquesta franja d’edat es caracteritza per l’activitat incansable del nen i de la nena, degut al seu creixent control motriu.
És per això que creem espais amb diferents elements i materials on els infants poden exercitar tota aquesta necessitat (baranes per aixecar-se, tarimes on seure, enfilar-se, saltar, etc. zona tova per estirar-se o fer jocs de falda, espai lliure per desplaçar-se).
El joc en aquest moment és majoritàriament individual i poc a poc inicien les relacions de petit grup per proximitat. El seu joc de descoberta és a partir de la manipulació i l’experimentació de materials diversos i la boca encara és una gran font d’informació. Procurem que siguin materials naturals, inespecífics ja que els aporten diferents sensacions.
A mesura que es van fent grans apareix el joc imitatiu en què l’infant dedica moltes estones a reproduir el que veu. Fa grans progressos en l’adquisició d’autonomia, el desenvolupament del pensament i del llenguatge. Així que les propostes que els oferim les anem adaptant a la seva evolució.
Donat que els infants d’aquesta edat encara tenen ritmes diferents, sobretot a principi de curs, es respecta si han de fer una dormida a mig matí o abans de dinar.