LA FRUITA: APROFITANT TOTES LES POSSIBILITATS

El tastet de fruites forma part d’una de les rutines de la nostra quotidianitat, a l’escola.

Tant al matí com a la tarda oferim un petit mos de fruita. Creiem que és una bona oportunitat per introduir un hàbit saludable, ajuda a que els infants vagin provant diferents gustos i textures i també a que arribin a l’hora de dinar de forma més tranquil·la, ja que no atipen, però donen energia per continuar amb l’activitat diària.

A mig matí i a mitja tarda preparem un petit tastet amb dos o tres fruites de temporada, que porten les famílies a l’escola. Les preparem davant d’ells, tallades a trossets, posades en un bol individual. Els infants poden decidir si en volen menjar o no, triar quines fruites volen tastar i si volen repetir.

És un moment de trobada, compartim una estona amb els companys/es, on els infants seuen a la taula al costat de l’adult que els acompanya que pela i talla les diferents fruites oferint la col·laboració dels infants en la mesura de les seves possibilitats: pelar mandarines, plàtans, aprenentatges i habilitats que van sorgint de manera natural.

clicar aquí per veure fotografies del TASTET

Al llarg del curs van sorgint algunes propostes…

Ens han servit per posar nom a les fruites, poder manipular-les, i experimentar les diferències que existeixen entre elles. Posar el cistell de fruites al seu abast, agafar-les i comprovar el pes, la textura, la forma, el color de cadascuna d’elles…

clicar aquí per veure més imatges

D’altres vegades, depenen de la quantitat de taronges hem ofert la possibilitat de fer suc de taronja. Només sentir la paraula suc, ja els hi agrada la idea. Posar en marxa l’espremedora, sentir el soroll, veure com cau el suc i comprovar que la gerra està plena i, per últim, gaudir d’aquest suc.

clicar per veure fotografies fent suc

Les taronges també ens han servit, a l’hora de pelar-les, per fer tires molt llargues i penjar-les. Amb el temps, han quedat eixugues. Aquests dies hem preparat una nova proposta: les hem posat en unes safates on les han trobat triturades, amb diferents pots i utensilis per la manipulació i experimentació.

Poder manipular i explorar les característiques i possibilitats de la pell seca de les taronges triturades per fer les seves pròpies investigacions. Activitat que convida a l’exploració espontània, a connectar amb els sentits.

El plaer del tacte, el color i l’olor que desprenen.

clicar aquí per veure imatges de l’EXPERIMENTACIÓ

Com veieu, un munt d’aprenentatges al voltant d’elles.