Àlbums familiars: un petit gran tresor

Aquest mes us volem parlar dels àlbums familiars que els infants tenen a l’escola.

Al llarg del dia són molt presents i des d’un inici els hi vam buscar el seu propi raconet a l’espai Diables.

El joc més motriu i actiu, s’alterna amb moments de joc més tranquils, relaxats, de concentració… Són en aquests moments on els àlbums prenen protagonisme. Moments més individuals, personals on els infants busquen un espai de l’aula on poder-los mirar sigui el seu propi o els dels seus companys/es. Però, per altra banda, també moments compartits; els infants els miren de forma conjunta amb els seus iguals. Rialles, somriures, petits diàlegs, apropaments… flueixen espontàniament i ens regalen moments únics.

(Cliqueu aquí per a veure més imatges).

A vegades, els infants volen compartir aquests moments amb l’adult, busquen la nostra companyia per fer-nos partícips de les seves vivències familiars plasmades en les fotografies. Dia a dia, el llenguatge va evolucionant i són ells mateixos qui anomenen els noms de les persones que apareixen o ens expliquen alguna cosa que ells observen. Les emocions són a flor de pell i són expressades amb paraules, somriures, gestos, cares de sorpresa, d’enyorança…

Els àlbums són un recurs de comunicació entre família i escola, que ens serveix de vincle entre ambdós. Ens permet conèixer una mica més l’entorn més proper de l’infant.

Els àlbums també han estat molt presents durant el procés de familiarització. Els dies on l’enyorança és més present, alguns infants el busquen per mirar-lo o simplement subjectar-lo; d’una manera o altra se senten una mica més a prop de la família. Els àlbums són el seu petit gran tresor.