II Concurs de Poesia recitada

Aquest 21 de Març, amb motiu del dia Mundial de la Poesia, s’ha celebrat el II Concurs de Poesia recitada organitzat per la regidoria de cultura de l’ajuntament de Sant Carles de la Ràpita. Aquest any hem tingut l’honor de recollir 1r i 2n premi en les categories A i B tot i això, no cal oblidar que han participat altres candidatures amb molta qualitat i creativitat i per tant, de ben segur la decisió en atorgar els premis no ha estat gens fàcil.

Categoria A:

1r Premi: Vicent Fabregat Lucena (2n d’ESO) “Anoche cuando dormía” d’Antonio Machado.

2n Premi: Ferran Castellà Garcia (2n d’ESO) “El viaje definitivo” de Juan Ramón Jiménez.

Categoria B:

1r Premi: Judit Ramírez Ribas (3r d’ESO) “Per si algun dia no pots creure res” de Marta Pessarodona.

2n Premi: Laia Cabré Navarro (4t d’ESO) “8 de Març” de Maria Mercè Marçal.

Tallers interdisciplinaris: El canvi climàtic

Per tal de conscienciar als més petits sobre la situació actual del nostre planeta, els alumnes de 3r ESO vam fer diversos tallers interdisciplinaris a l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è de primària sobre diversos aspectes relacionals amb el canvi climàtic.

Per a començar el taller, vam fer una petita explicació esquematitzada de la capa d’ozó, i així introduir d’una forma més clara per què es produeix el canvi climàtic. Tot seguit, vam explicar les conseqüències que pot tenir aquest augment
de la temperatura en el nostre planeta, juntament amb un petit muntatge per a explicar què passaria si els pols es desfessin.

Per finalitzar el taller, vam explicar diverses formes per a ajudar a evitar el canvi climàtic de manera individual i vam fer un joc de reciclatge on els alumnes havien de tirar al contenidor correcte cada material que el hi
proposàvem.

Totes aquestes activitats les vam realitzar de forma que els alumnes poguessin participar contestant diverses preguntes que plantejàvem. Ens va semblar que el resultat va ser molt positiu i que els alumnes s’ho van passar molt bé amb totes les activitats realitzades.

Projecte interdisciplinari 1r ESO: El volcà

L’alumnat de 1r d’ESO ha participat en un projecte interdisciplinari promogut entre les assignatures de Biologia i Geologia i Educació Visual i Plàstica.

Durant les classes de Biologia i Geologia han aprés i estudiat un dels fenómens interns de la Terra, els volcans. A més a més, han descrit i nombrat totes les seves parts i han classificat els diferents tipus d’erupcions que es produeixen, en funció de les característiques que es donen duran aquest fenómen. Paral·lelament en l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica n’han creat un, tot usant una combinació de diversos materials, expressions plàstiques i creativitat personal.

Per culminar tot aquest treball, l’alumnat ha usat una senzilla combinació àcid-base per tal de reproduir una erupció volcànica. Aquesta reacció la veuran en detall i aprendran més endavant a l’assignatura de Física i Química, .

Durant l’erupció hem observat com el magma de la cambra magmàtica s’ha enfilat per la xemeneia i ha sortit pel cràter, així com també a través d’un filó lateral i ha descendit muntanya avall.