11 DE FEBRER DIA INTERNACIONAL DE LES DONES I LES NENES 100TÍFIQUES

FOTOS DIA 11 FEBRER : Dia Internacional de la Dona i la Nena Científica

La nostra escola participa des del curs passat en una proposta didàctica adreçada a 400 escoles de Catalunya amb l’objectiu de promocionar la ciència a les nenes per tal de què en un futur els serveixi de motivació per escollir una carrera cintífica ja que en molts àmbits el nombre de dones és molt baix.

A sisé vam haver de fer un treball previ abans de què ens visités una cièntifica. Els alumnes van fer “periodisme en directe” i de tot plegat va sortir aquesta crònica !!

CRÒNICA  #100TÍFIQUES    ESCOLA PAU VILA, EL PAPIOL 6è

ELS DESCOBRIMENTS DE LA CIÈNCIA

Isabel Sáez Martínez va néixer a Sant Boi de Llobregat ara té 36 anys però va dedicar-se a la ciència als 22 anys.

Ens va venir una #100tifica ah fer una conferència en persona i ens vam fixar en això:

Porta ulleres, però al laboratori no les porta. No és ni molt alta ni molt baixa,
Te el cabell llis i llarg. Porta arracades.

Es prima. S’expressa molt bé, és molt sociable.

Va estudiar la carrera de bioquímica. Abans d’anar a la universitat va estudiar a l’escola alemanya d’Esplugues de Llobregat. El pare enginyer, la mare mestra de Primària i la germana enginyeria.
Els seus hobbies son: llegir, tocar el piano, cuinar i viatjar.
Va dedicar-se a la ciència perquè hi havia un professor que li agradava molt com explicava les coses i es va interessar molt per els virus.
Va anar a Alemanya a treballar amb un equip que investigava per descobrir nous medicaments per curar el càncer o altres malalties. També creu que és molt important l’estudi de les cèl·lules mare. Fan servir un cuc per veure com es fa vell perquè només viu 21 dies.

Va anar a Polònia a estudiar l’envelliment de les cèl·lules mare.
Primer va estudiar química i voli estudiar les malalties.
Treballa l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya)

Bioquímica: Com respon el cos a processos químics

Es treballa molt en equip.
Va estudiar com afecta el sucre a les neurones

Estudia les malalties per trobar cures o crear medicines per les malalties, va començar als 18 anys la seva carrera, quan la va acabar als 22 anys i des d’allà va començar el seu treball.

Actualment desenvolupa el projecte Tripulació Hypathia a #100tífiques.