AVANCEM 2
Aquest curs hem creat quatre PCIs.
TERCER
Tema | Tipologia: | |
L’ESMORZAR PIRATA | INSTRUCTIU | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | Recepta | Recull de receptes i pocions fantàstiques i conjurs. |
CASTELLÀ | Joc de taula | Joc de taula: ens inventem les regles d’un nou joc. |
ANGLÈS | Invitació | Targeta invitació a l’esmorzar. Evidència |
PRODUCTE FINAL | Esmorzar en grup amb receptes fastigoses on explicarem les nostres receptes. |
QUART
Tema | Tipologia: | |
I TU, COM ET COMUNIQUES | CONVERSACIONAL | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | Diàleg | Role-play a partir d’un diàleg que hauran escrit tenint en compte la comunicació no violenta. |
CASTELLÀ | Debat | Debat sobre situacions properes als infants. |
ANGLÈS | Qüestionari | Qüestionari sobre les emocions per l’alumnat. |
PRODUCTE FINAL | Joc de cartes de sentiments per treballar la comunicació no violenta.
Cada infant farà el seu propi joc de cartes, on apareixen els sentiments treballats escrits en les tres llengües. |
CINQUÈ
Tema | Tipologia: | |
FIRA DE LES COMUNITATS AUTÒNOMES | TEXT INSTRUCTIU | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | Recepta | Receptari amb la recepta representativa de cada comunitat autònoma. |
CASTELLÀ | Publicitat | Díptic publicitari de la fira de les autonomies. Recomanacions en Gastronomia, Monuments i Natura que poden visitar. |
ANGLÈS | Invitació | Invitació a la fira |
PRODUCTE FINAL | Fira de les Autonomies (Presentació de cada una en un estand ) |
SISÈ
Tema | Tipologia: | |
DECIDÍEM,DECIDIM I DECIDIREM? | TEXT EXPOSITIU | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | Apunts i esquema | Tríptic informatiu
sobre el funcionament de les institucions catalanes. |
CASTELLÀ | Diccionari | Concurs de vocabulari referent a les institucions catalanes. |
ANGLÈS | Exposició (treball monogràfic) | Mural representatiu de la Guerra Civil. |
PRODUCTE FINAL | Gravació de programa cultural. |
AVANCEM 1
El curs 2021-22 l’escola ha començat a participar en el programa ‘AVANCEM: Ensenyament i Aprenentatge Integrat de les Llengües’, impulsat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
El programa AVANCEM promou reforçar la competència lingüística dels alumnes, implementant un ensenyament de les llengües curriculars (català, castellà i llengües estrangeres) de caràcter competencial que incentivi i faciliti la col·laboració i el treball coordinat entre els professors de llengua.
Durant tres cursos el professorat del centre rebrà una formació i un assessorament per tal de garantir la seva implementació. El programa va dirigit als cursos de Cicle Mitjà i Cicle Superior.
Aquest curs s’ha implementat una FSD (família de seqüència didàctica) en el tercer trimestre.
Les FSD d’aquest curs han estat:
- TERCER: SOM ASTRONAUTES
Tema comú a les seqüències de la família: | Tipologia: | |
L’Univers | Text Conversacional | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
Català | Còmic | Elaboració d’un còmic per parelles. |
Castellà | Entrevista | Fer una entrevista. |
Anglès | Diàleg | Role play |
- EVIDÈNCIES
- QUART: VENEM O ENS HO QUEDEM
Tema comú a les seqüències de la família: | Tipologia: | |
Venem o ens ho quedem | Text descriptiu | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
Català | Descripció: publicitat | Anunci publicitari amb eslogan de venta de cases/pisos |
Castellà | Descripció: endevinalles, concurs | Descripció d’una casa i endevinar quin és. |
Anglès | Reportatge | Fer un pòster sobre USA |
- EVIDÈNCIES
- CINQUÈ: LA VIDA D’UN INFANT A LES COLÒNIES INDUSTRIALS CATALANES
Tema comú a les seqüències de la família: | Tipologia: | |
LA VIDA D’UN INFANT A LES COLÒNIES INDUSTRIALS CATALANES | ARGUMENTATIU | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | CARTA | Escriure una carta/correu a un infant que vivia a les colònies, per saber com era la seva vida i el seu dia a dia a la colònia. |
CASTELLÀ | PUBLICITAT: ANUNCI, ESLÒGAN | Proposta per oferir tallers als companys en hores de tutoria. |
ANGLÈS | DECÀLEG (colònia Güell) | Exposició en murals d’una infografia sobre els personatges típics que conviuen en la colònia Güell. |
- EVIDÈNCIES
- SISÈ: DONES PIONERES
Tema comú a les seqüències de la família: | Tipologia: | |
DONES PIONERES | DESCRIPTIU | |
Llengües | Gèneres | Productes / tasques finals |
CATALÀ | Reportatge. | Gravació dels reportatges. Video
(Científiques i escriptores) |
CASTELLÀ | Catàleg | Catàleg que portarem al casal de la dona.
(Esportistes) |
ANGLÈS | Descripció dels personatges. | Exposició d’imatges i descripcions amb cartells a l’escola.
(Artistes i actrius) |
- EVIDÈNCIES