Projecte: L’espai

La classe de 5è A, després de presentar els diferents noms que ens agradarien, hem fet una votació i per majoria ha sortit ser la classe de l’espai, un tema que genera molta expectació i amb una immensitat de curiositats i aprenentatges . 

Primer de tot hem escollit un logotip per la classe, dissenyat pels alumnes, després entre tots hem decorat la porta de la classe, dissenyant els diferents elements, com el coet, el sol, el satèl·lit amb diverses tècniques artístiques.

Després entre tots hem decidit què volíem aprendre sobre l’espai, han sortir un munt de dubtes i inquietuds. En petits grups han començat a investigar i fer recerca. Cada grup, s’ha fet expert d’un tema i l’ha exposat a la resta de companys/es amb una presentació de google .

També hem visualitzat en fragments la pel·lícula “Figuras Ocultas” i l’hem analitzat per extreure’n la informació més rellevant. El film està basat amb una història real d’un grup de dones matemàtiques Afro-Americanes que van ser els autèntics cervells després d’una de les majors operacions americanes de la història. Ens explica  la increïble història

real de tres d’aquestes dones, conegudes com les “ordinadors vivents”, la pel·lícula segueix a aquestes dones tan aviat comencen a ascendir al costat de les grans ments pensants de la NASA amb la tasca de calcular el llançament a l’òrbita l’astronauta John Glenn i garantir el seu retorn. Dorothy Vaughn, Mary Jackson, i Katherine Johnson van superar qualsevol limitació professional, de raça o de gènere mentre el seu talent i desig per assolir els seus somnis les va catapultar com a veritables heroïnes en la història dels Estats Units.

 Per tancar el projecte, per grups han preparat diferents “kahhots” amb preguntes relacionades amb tot el que han après. D’aquesta manera hem finalitzat el projecte fent una autoavaluació per tal de posar a prova els coneixements adquirits.

A finals d’aquest tercer trimestre hem realitzat una visita al museu de Terrassa. Aquesta activitat ha estat dinamitzada amb actors, que ens han permés descobrir com era la primera estació espacial orbital, la Mir, i com es viu dins d’una estació espacial. Els/les alumnes han pogut participar activament en la creació de tres escenes de la vida a la MIr, tot veient la quantitat de persones i professionals implicades en fer una pel·lícula.