Projecte: El disseny de moda

Aquest primer trimestre els i les nenes de la classe del disseny de moda hem estat molt ocupades amb el projecte del nom de la classe. Hem descobert  que el disseny de moda és un tema molt extens i complet, que en sabem moltes coses i que en volem saber més, i és per això que seguirem treballant-lo durant el segon trimestre.

Com cadascun dels projectes que treballem, partim d’una votació per elegir el tema, d’uns coneixements previs de l’alumnat, i d’unes idees de què volen saber i aprendre al respecte. A partir d’aquí, hem realitzat diferents activitats amb l’objectiu d’aprendre tot allò que ens hem plantejat.

Des d’un primer moment els infants han mostrat interès per saber com es fa la roba, i en col·laboració amb les famílies i per iniciativa pròpia, van anar portant teles de molts tipus, que vam classificar consultant diferents informacions sobre el procés de creació de la roba i els teixits, extretes d’internet o de llibres que havien anat a buscar a la Biblioteca.

Com que volíem saber també com és la feina d’una modista, vam convidar a un pare de la classe que ens va explicar quina era la seva feina, ens va portar i explicar com funciona una màquina de cosir i amb ell vam aprendre a cosir un botó.

La sortida del projecte, relacionada amb els teixits naturals i els tints de roba, ens va portar a realitzar activitats sobre els colors, mitjançant la barreja de pintures dels colors primaris vam obtenir els secundaris i els terciaris i vam elaborar el cercle cromàtic, coneixements que ens serviran per a tenyir les nostres pròpies samarretes.

El transcurs del projecte ens ha portat també a elaborar una línia del temps, ja que sabíem que no sempre s’havia vestit com a l’actualitat, i volíem investigar com havien vestit les persones de cadascuna de les etapes de la història. Cada equip cooperatiu s’ha convertit en especialista d’una etapa, i després d’una cerca d’informació i la posterior elaboració d’un mapa conceptual, ha exposat a la resta de nens i les nenes de la classe les diferents informacions més importants de cadascuna de les etapes. 

Durant el segon trimestre es preveu mantenir aquest projecte de manera paral·lela amb d’altres, ja que una de les activitats proposada tracta de dissenyar una aula de teixits a l’escola, en la qual poder realitzar diferents treballs relacionats amb la costura i ampliar els coneixements sobre el tema.