Projecte: LA TERRA

Durant aquest primer trimestre, els nens i nenes de la classe de la terra han après moltes coses. Tot va començar quan els infants van decidir anomenar-se “la classe de la terra”.

La terra és un tema molt ampli i força interessant. Per tant, ha de partir dels  entorns més propers  i així  entendre els entorns més llunyans.

És per aquest motiu que van col·locar la procedència d’ells/es  i de les seves famílies  en un  mapa creat pels mateixos infants.  El  mapa ens dona una perspectiva real de com està estructurat aproximadament, el món on vivim.

Entre tots vam descobrir, diferenciar, identificar les paraules claus com; continents, països, paisatges, serralades, ciutats, oceans, mars, rius…

Per grups han fet petites exposicions sobre els països que ens uneixen. Per acabar, vam poder avaluar els nostres companys/es  i a nosaltres mateixos, a través d’unes rúbriques que ens van ajudar a ser conscients del nostre propi procés d’ensenyament-aprenentatge.

Però la terra no només són conceptes, també són relacions, igualtat, convivència, drets, estima per tots i totes les persones que convivim en aquest planeta.  Tot un procés de d’aprenentatge vivencial i emocional que hem anat treballant de forma diària per ser més tolerants i millors ciutadans i ciutadanes. Tot aquest aprenentatge ha anat acompanyat d’eines digitals, de treball entre iguals, de suports per millorar la lectoescriptura i sobretot per potenciar el pensament crític respecte a un futur millor.