Projecte: Els Videojocs

Durant aquest primer trimestre, els nens i nenes de la classe dels videojocs hem après moltes coses. En aquest escrit, us presentarem què hem après i de quina manera,

Després de tenir clar quin nom volem per la nostra classe, rebem un missatge d’un personatge misteriós que ha perdut la memòria i l’hem d’ajudar a recuperar-la a partir dels nostres coneixements previs.

Gràcies als nostres dibuixos, l’Stickman ens envia un vídeo explicant que el seu món s’ha esborrat i necessita la nostra ajuda per aconseguir crear-li un de nou, el qual ha de ser millor que el nostre. Per això, ens endinsem en conèixer com és el nostre món, quins continents hi ha i de quina manera el podem millorar.

A partir d’aquí, hem explicat què en sabem i hem fet una investigació sobre com és el nostre planeta amb l’ajuda de les tauletes electròniques.

Dies més endavant, rebem un missatge en format vídeo de l’Stickman informant-nos que un amic seu ens pot ajudar. L’Steve és un personatge del videojoc MINECRAFT i ens proposa, en un vídeo, estudiar els paisatges de la Terra per conèixer-la millor. Per això, abans de començar, fem una posada en comú de quins paisatges existeixen a la Terra i quins volem estudiar. Arribem a un acord i n’escollim 4: el desert, el mar, el bosc i les muntanyes nevades.

Organitzats en grups, fem una petita investigació del paisatge escollit, busquem informació sobre quins animals hi viuen, on podem trobar cadascun dels paisatges i ens preparem una presentació per explicar-ho als nostres companys i companyes. Finalment, busquem problemes de cadascun i debatim sobre què podem fer per solucionar-ho.

Finalment, l’Stickman ens envia un missatge agraint la nostra feina i ens demana una última cosa: crear un petit nivell per aconseguir arribar al planeta Terra i dibuixar el nou planeta amb el què hem après.. Hem de crear un portal que connecti el món on està atrapat amb la Terra que li hem creat. Per això, organitzats en grups, creem un petit videojoc amb una aplicació anomenada Draw Your game que funciona a partir de l’ús de dibuixos. D’aquesta manera, aconseguim que l’Stickman salti a un món nou i millor.