La lliga de la justícia

La classe de 6è verd, després de presentar els diferents noms que ens agradarien, hem fet una votació i per un resultat ajustat ha sortit la classe de les injustícies. Finalment per fer-ho més com a nom de classe acordem que sigui La Lliga de la Justícia. Una lliga que lluita per lluitar envers a les injustícies socials que hi han o hi han hagut.

Primer de tot hem escollit un logotip per la classe, dissenyat pels alumnes, Tots han fet el seu disseny. Es van triar dos logotips que eren els que més agradaven a la classe. Finalment i una vegada digitalitzats es va triar el logotip que representaria el projecte.

Després entre tots hem decidit què volíem aprendre sobre les injustícies, han sortir un munt de dubtes i inquietuds.En grups hem treballat una frase d’algun personatge que ha lluitat contra les injustícies socials. Aquestes frases formen part de la decoració de la porta de l’aula.

No hem parat de cercar informació. Una vegada decorada la porta, per grups hem treballat un personatge clau en la lluita dels drets civils (Martin Luter King, Ghandi, Malala Yousafzai,…).

Cada grup ha preparat una presentació en powerpoint on explica qui eren aquests personatges i que van fer per lluitar contra les injustícies.

També l’Òscar cada dimarts llegeix  “Contes de bona nit per a nenes rebels” i “Contes per a nens que somien canviar el món”. Amb aquestes lectures coneixem moltes més personalitats que lluiten per un món més just.

Hem creat els nostres propis còmics on els superherois lluitaven contra alguna injustícia social (racisme, bullyng, homofòbia,…). Uns superherois i superheroines que volen canviar allò que no ens agrada.

Per tancar el projecte hem visionat la pel·lícula Tomboy on ens posem en la pell d’una nena que es fa passar per nen. Reflexionem de les dificultats socials que tenen aquells que no se senten del sexe que han nascut.