Tallers d’aprenentatge a l’Escola Montessori

El projecte de la nostra escola inclou el treball als diversos tallers. Estan organitzats per cicles, de tal manera que es barregen nens i nenes de diferents nivells distribuïts en grups de 13 o 14 alumnes.

Cada setmana ells trien a quin taller volen anar fins que en acabar el trimestre, han pogut gaudir de tota l’oferta  d’activitats que tenen a la seva disposició. Cada taller també ofereix diversitat de propostes per treballar individualment, en parelles o en petits grups. Tenen una llibreta de registre on els i les mestres podem avaluar conjuntament amb els infants les tasques realitzades. Aquestes tasques estan dissenyades per complir el currículum tot i que metodològicament fomenten la responsabilitat, la cooperació i l’autonomia.

Des de fa 4 cursos estem implementant aquests espais de treball i cada any hem anat perfeccionant la idea inicial. S’han convertit en un tret distintiu dins del nostre projecte de centre.  El fil conductor d’aquest curs són les dones que al llarg de la història han posat en relleu la seva activitat. La majoria de les que hem triat destaquen o van destacar en el món de les STEAM. D’altres, senzillament van despuntar per algun fet, sovint amb dificultats, amb molt esforç i perseverança. Aquests dos valors donen sentit als fonaments que podem trobar a l’escola Montessori. Per aquest motiu, cadascun dels tallers està dedicat a una dona reconeguda per la seva trajectòria, dones de tot arreu i de tots els temps.   Encetem així un seguit de propostes en les que poc a poc podreu conèixer part del dia a dia del nostre centre.