Dissabte MAKER amb les famílies!

El dissabte 16 de març a l’escola  vam celebrar la 1a Jornada Maker amb la finalitat de donar a conèixer a les famílies del centre i del barri les activitats pròpies del dia a dia. Amb un caire totalment lúdic i festiu, els nens i nenes van poder gaudir d’un matí maker, on van tenir l’oportunitat de mostrar com aprenen als pares, mares i amics. D’aquesta manera vam compartir el projecte de l’escola Montessori alhora que transmitiem la metodologia de treball vivencialment. L’exposició que es va oferir abastava tallers habituals de l’activitat pròpia del centre, sempre des d’un punt de vista funcional: tallers de circuits elèctrics, placa Makey Makey, programació amb lego Wedo i mbot entre d’altres, tallers de creació artística, taules sensorials… Des dels més grans als més petits van poder gaudir plegats de l’esdeveniment amb els seus acompanyants, alhora que els nens i nenes prenien protagonisme tutoritzant les activitats que prèviament havien pogut preparar conjuntament amb els i les mestres. La visibilització dels tallers va permetre a moltes famílies conèixer la línia metodològica del nostre centre compartida des de la mirada de l’alumnat.

Diferents representants de la comunitat educativa van acollir molta gent interessada en participar en algun dels catorze tallers preparats. Hi va col.laborar presencialment i activament l’AMPA, part del personal del menjador, l’equip docent i no docent, aconseguint una matinal emocionant. Des de l’alcaldia van fer costat a l’esdeveniment participant en les activitats.

Destaquem la presència de la Fundació CIM-UPC, entitat de prestigi assignada com a partner en el marc del projecte Magnet, la qual va aportar elements com els micro-bits per treballar la programació robòtica i maquinària de tall làser, així com la impressora 3D amb la que els nens i nenes ja hi estan treballant. Comptar amb el suport dels professionals de la Fundació va reforçar l’aliança iniciada el curs 2017-2018 i va incorporar l’expertesa de l’entitat.

La primera jornada maker és el principi de les properes jornades que realitzarem, doncs la valoració obtinguda ens encoratja a seguir endavant amb el canvi metodològic engegat, el qual dóna protagonisme absolut als nens i nenes.

Vegeu també: