Les Escaladores

El projecte que hem treballat aquest primer trimestre a la classe de “Les escaladores” està relacionat amb el nom de la classe, aprofitant la motivació i l’interès que els nens i nenes han demostrat en triar-lo.

El procés de treball l’hem anat elaborant des dels coneixements previs dels infants, fins a un producte final, la sortida al rocòdrom. Els diferents aprenentatges han anat esdevenint mitjançant reptes, presentats en forma de gamificació. D’aquesta manera, mitjançant el joc, els nens i nenes de la classe han anat assolint tots els continguts que elles mateixa van establir com a objectius d’aprenentatge del projecte.

Així, en el transcurs del projecte, i amb una metodologia que inclou el treball en equips cooperatius, els nens i nenes treballen continguts relacionats amb la geografia, on un dels reptes consisteix en muntar un puzzle del mapa mundi, distingir-hi els continents i ubicar les muntanyes més altes de cadascun d’ells. També hem conegut les muntanyes més representatives de Catalunya, i ara, cadascuna d’elles us sabrà dir quina és la seva preferida. Han esdevingut unes expertes en escalada, ja que han après els tipus d’escalada que existeixen i els materials que s’utilitzen per a realitzar aquest esport, així com la importància de la seguretat en els esports d’aventura. Han demostrat les seves habilitats artístiques en la creació d’un logo del nostre club d’escalada, batejat amb el nom de “El pati rosa”, i ara totes portem el nostre logo penjant de la motxilla, perquè vam realitzar el disseny en tinkercad i el vam imprimir en la impressora 3D de l’escola.

La Cristina ens ha ajudat a fer la nostra cançó, hem una versió amb una lletra inventada per nosaltres i acompanyament de guitarra i hem gravat el nostre videoclip per ensenyar-la a les nostres famílies.

Totes les coses que hem anat aprenent les hem posat a prova en la sortida al rocòdrom, on hem gaudit molt escalant i provant tots els materials d’escalada que havíem estat treballant.