LA PROCESSÓ DE LES RATES

ACTIVITATS AL VOLTANT DE LA LLEGENDA

A l’escola Els Àngels de Torreforta, aquest curs 2018-2019 dins de les activitats de Pla d’entorn, partint de la llegenda com a fil conductor, vam organitzar una sèrie d’activitats amb el suport de l’AMPA per a tots els cicles i etapes educatives.

A començaments del mes de març, el Joan Rioné, contador d’històries, va venir a la nostra escola i ens va explicar un seguit de contalles molts poètiques, curioses i divertides. La voluntat era que els nens i nenes de d’Educació Infantil i Cicle Inicial gaudissin de la tradició oral de què beuen les llegendes i que s’ha perdut tant ens els nostres dies.

D’altra banda, l’alumnat de Cicle Mitjà, va sortir del centre per anar a conèixer l’indret que recull, tallat en pedra, la llegenda de la Processó de les rates: la catedral. Allí, la Joana Virgili i altres avis de l’Associació Els Amics de la Catedral de Tarragona ens van explicar moltes coses interessants, entre elles tres llegendes: La processó de les rates, La guineu i el gall i La bruixa que llençava pedres. A més vam fer un bon grapat d’activitats.

A Cicle Superior, el nostre convidat va ser el Carles Alcoy, bibliotecari i narrador d’històries. Amb ell vam poder gaudir d’un taller molt engrescador que relacionava les llegendes amb allò que ens vol vendre la publicitat i el propi mite personal, és a dir, la història que hem creat de nosaltres mateixes.

Paral·lelament, tots els cicles han anat treballant les llegendes de maneres diverses al llarg de curs.

Cal destacar la realització del curtmetratge que ha fet l’alumnat de cinquè donant una nova visió de gènere a la llegenda de la Processó de les rates i la cartellera que han fet els i les alumnes de sisè per promocionar la mateixa. Per veure’l  AQUÍ

Però això no  tot, per Carnaval vam capgirar l’escola i tots i totes, alumnat i professorat, ens vam convertir per un dia en gats i gates, rates i ratolins!!! Una manera més de viure la llegenda des de dins: essent nosaltres els personatges de la mateixa.

Per concloure, a partir del 26 d’abril, des de les tutories es visualitzarà el curtmetratge fet a l’escola, així com els realitzats per l’alumnat de les escoles pertanyents al pla d’entorn.

Lectura i entorn. Pla Educatiu d’Entorn de Tarragona http://lecturaientorn.blogspot.com/