Fruita a l’escola

Es tracta de distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca als escolars de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys) de centres educatius que ho demanin.

És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribueix la fruita i verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.

La fruita es reparteix a l’escola entre els nens i les nenes a l’escola durant l’esmorzar o el berenar.