ACOLLIDA DIGITAL ALUMNES

· Google Workspace

Cada alumne/a de l’escola disposa del seu compte personal i intransferible, format per nomcognom@escolaelsangels.cat que li permet poder obrir els diferents serveis de Google Workspace.

Per assegurar que els infants trobaran un entorn del tot correcte i adequat s’han activat alguns dels serveis potencials de l’eina.

• Classroom (aulari virtual)
  • Drive i Documents (eines de treball)Adiós a tu cuenta gratis de G Suite en julio: Google obligará a pagar por Workspace
  • Meet (videoconferències)
  • Calendar (organització)
  • Sites (edició de pàgines web)
  • Contactes
  • Gmail

Al finalitzar el curs el compte quedarà desactivat i per tant serà inoperatiu.

Utilització del  Google Workspace:

L’ús i els serveis de Google Workspace estan disponibles per la comunitat de l’Escola Els Àngels i en pot fer ús qualsevol persona que tingui identificació única del centre.

Els comptes de Google Workspace for Education estan creats i utilitzats d’acord amb les condicions establertes en l’acord subscrit entre l’escola i Google. Els termes de l’acord genèric “Google Workspace for Education” es poden consultar al lloc:

Els serveis principals de Google Workspace for Education compleixen amb la llei de Drets Educatius de la Família i privadesa (FERPA).

Els serveis de Google Workspace for Education no recopilen ni utilitzen dades dels alumnes amb fins publicitaris ni creen perfils d’anuncis. NO s’analitzen els correus electrònics de Google Workspace for Education amb finalitats publicitàries. Aquests comptes són administrats per l’Escola Els Àngels, no funcionen per a correus externs al centre i seran eliminats un cop que l’alumne acabi la primària.

Per a l’ús de totes les eines que incorpora Google Workspace for Education es recomana utilitzar Google Chrome.

Els serveis Workspace del centre s’allotgen sota el domini escolaelsangels.cat. Els tutors de cada grup gestionaran l’ús dels serveis per part dels alumnes. Tot i això, la creació i gestió d’usuaris es farà en col·laboració amb el coordinador de Cultura Digital del centre.

Tot l’alumnat de 3r a 6è disposarà d’un usuari que consistirà en: ” nom + cognom” @escolaelsangels.cat

Compromís dels usuaris amb un compte de Google

L’ús del compte Google Workspace per part dels alumnes és exclusivament educatiu. Queda prohibit l’ús d’aquest compte en el registre a pàgines web o aplicacions de caràcter no educatiu, com videojocs o xarxes socials.

No es podrà fer servir l’entorn Google Workspace de l’escola per emmagatzemar, compartir o editar cap tipus de material obtingut de manera il·legal o que no respecti els drets d’autor.

L’ús del compte ha de respectar en tot moment les normes de convivència del centre recollides a la normativa del centre. El seu incompliment pot comportar la limitació d’accés a la mateixa.

Administració del compte de google

És el centre qui gestionarà la creació dels usuaris i les contrasenyes associades als serveis de Google Workspace, sempre amb finalitats pedagògiques.

Cada alumne disposarà d’un únic compte de Google Workspace de  l’escola per ús exclusiu a l’àmbit escolar i educatiu. Aquest compte és personal i intransferible, és una falta greu facilitar o oferir accés a persones no autoritzades.

Quan un alumne deixi d’estar matriculat a l’escola. Al cap de tres mesos, es procedirà a eliminar el seu compte.

L’escola es reserva el dret a condicionar el desplegament de les aplicacions segons criteris pedagògics i l’edat dels alumnes.

Els docents podran consultar el registre de les accions que realitzen els alumnes, consultar el seu historial de navegació, entrar al correu dels alumnes i veure els mails que han enviat o rebut i entrar als documents que han generat encara que no els hagi compartit amb ningú.

En el cas que hi hagi indicis que el compte d’un alumne es pugui veure involucrada en casos greus de disciplina com ciberassetjament, podrà ser intervinguda, suspesa i/o supervisada per la Direcció del centre.

El centre no es fa responsable de l’ús indegut del recurs i dels seus continguts per part dels usuaris. L’usuari serà l’únic responsable de les infraccions en què pugui incórrer o dels prejudicis que pugui causar per un ús inadequat dels seus serveis o dels seus continguts.

Autoritzacions

Tots els alumnes hauran de tenir obligatòriament l’autorització d’ús dels serveis per part dels seus responsables legals. Aquestes tenen una validesa anual, i es renovaran cada curs.

• Maquinari

El centre compta amb una aula d’informàtica amb ordinadors de sobretaula connectats a la xarxa.

Dins del projecte estratègic per l’acceleració de la transformació digital dels centres educatius de Catalunya els alumnes de sisè disposen d’un ordinador portàtil que utilitzen al centre per desenvolupar activitats d’ensenyament-aprenentatge. El curs 2022-23 l’escola rebrà ordinadors portàtils que permetran que en disposi tot el cicle superior .Aquests ordinadors són propietat del centre i és aquest qui els cedeix a l’alumnat mitjançant un document de compromís de fer un bon ús de l’aparell.

El centre disposa de tauletes digitals per fer-ne ús a l’aula que es fan servir en tots els cicles seguint una distribució horària.

• Competències bàsiques de l’àmbit digital

Aquest document completa el currículum vigent en l’àmbit dels aprenentatges vinculats a les tecnologies digitals.

Es tracta d’un conjunt d’habilitats, coneixements i també d’actituds que els alumnes han d’anar assolint durant la seva estada a l’educació bàsica. Les competències digitals són d’àmbit transversal.

Clica a sobre per veure el document