Scratch

ENLLAÇ AL BLOC

Scratch 5è i 6è

L’Scratch es planteja per tal que els alumnes siguin creadors, els seus pensaments i la seva manera d’entendre el món. Igual que quan redactem un text, fem un dibuix o qualsevol altra creació: a Scratch, el projecte és la unitat central.

Promovem el seu ús per a l’adquisició d’habilitats. Habilitats que acabaran incidint en els seus aprenentatges curriculars. Parlem de: creativitat, resolució de problemes, pensament estructurat i lògic, perseverança i tolerància a la frustració.

En aquest sentit la introducció de l’Scratch a l’aula passa per plantejar reptes als alumnes en el sentit de la creació de jocs o d’històries interactives.

El nostre objectiu final és ajudar a tots els nens a desenvolupar el seu pensament, desenvolupar les seves veus, i desenvolupar les seves identitats. Res d’això passarà a menys que contínuament preguntem: A qui estem incloent? A qui estem excloent? I com podem oferir a tots oportunitats per explorar, experimentar i expressar-se?”

Mitchel Resnick: Designing for Wide Walls