Trobades virtuals Erasmus+ amb escoles de Suècia, Noruega, Finlàndia i Grècia

Al llarg de tot aquest curs i en el marc del projecte Erasmus+ KA101 Active leaders for active students in the 1st century, els cinc membres del consorci (ESC Els Quatre Vents de Canovelles, ESC Guerau de Liost de Les Franqueses del Vallès, ESC La Torreta de La Roca del Vallès, ESC Salvador Llobet de Granollers i el Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental I) hem realitzat diferents trobades virtuals amb escoles europees i centres de formació per tal de gestionar les futures mobilitzacions.

Amb l’escola Klastorp–Essinge d’Estocolm (Suècia) vam tenir l’oportunitat de parlar amb la Karin Ring (cap d’estudis) i Sylvia Hedberg (coordinadora de cicle) sobre l’organització del centre i les metodologies d’aprenentatge que segueixen. Està previst que a l’octubre, si la situació de pandèmia millora, els cinc membres del consorci visitem l’escola.

Amb l’escola Frøya ungdomsskole de Sistranda (Noruega) vam parlar amb Inga Andruskiene (coordinadora de projectes internacionals) també sobre aspectes organitzatius i metodològics del centre. En aquest cas està prevista una visita nostra a la tardor del curs vinent.

Amb el centre Edufutre de Helsinki (Finlàndia), vam tenir una trobada virtual amb l’Arne Verhaegen, coordinador del centre. Aquest centre organitza un dels cursos en els que participarem el proper mes de setembre a la mateixa capital, si la situació de pandèmia ens ho permet. Es tracta d’un curs sobre Avaluació Comparativa del Sistema Educatiu Finlandès. La trobada ens va permetre conèixer aspectes metodològics i organitzatius del curs i concretar noves reunions virtuals.

Amb el centre Areadne de Kalamata (Grècia) vam reunir-nos amb Yanis Papadopoulus, coordinador del centre. En aquest centre està previst que dos professors del consorci realitzin una formació presencial durant el mes de juliol sobre Gestió Educativa i Lideratge Escolar. Durant la sessió vam tenir l’oportunitat de conèixer el funcionament del centre i del curs.

Per nosaltres ha estat un plaer poder començar a treballar telemàticament amb escoles a les quals anirem a fer observacions. Aquestes trobades ens permeten no únicament tenir un primer contacte sinó conèixer com treballen per tal de fer més profitós el nostre viatge.

Aquí teniu algunes fotos de les diferents trobades virtuals: