EL PETIT PRÍNCEP a 5è

ENS AJUDA A PENSAR I OMPLIR DE SIGNIFICAT EL NOSTRE MÓN

«No se ve bien sino con el corazón, lo esencial es invisible a los ojos«.

Hi ha situacions que  les coses se’ns escapen, no les veiem. Per a poder valorar i descobrir el valor i la veritable essència d’allò que ens passa ens hem d’acostar de ple, amb el cor, per a no quedar-nos en les aparences, en allò superficial.

Amb llenguatge directe i senzill, El Petit Príncep, com els legos, està “prescrit” des dels 3 anys fins als 90 i tants. Això sí, cal descobrir els seus tresors i cada persona i moment vital descobrirà de nous.

A cinquè els nens i les nenes tenen un món per descobrir i el viuen amb curiositat, amb ingenuïtat, sorpresa, admiració, goig,… I per això pregunten incansablement com fa El Petit Príncep. Acostumen a ser preguntes profundes que repten  la mirada y les veritats del món adult.

Un cop a la setmana els alumnes de cinquè es reuneixen entorn El Petit Príncep i el mestre: llegim en veu alta i conversem sobre allò llegit i, a partir d’unes “claus per a pensar” escrites a la pissarra, anem donant perspectiva i profunditat a la conversa.

Es tracta d’una petita aventura setmanal en el que El petit príncep ens invita a una mena de “trobada extraterrestre” per a poder visionar i sentir el propi mon de la infància desvelant alhora el mon adult (allò que sosté el món adult i que, a vegades, cal qüestionar).

El Petit Príncep ajuda  els nens i les nenes de cinquè  a que desenvolupen el gust per la lectura, alhora que els estimula a parlar del que viuen i senten, i a buscar  el veritable valor de les experiències, de l’amistat, la responsabilitat i el compromís, l’amor, l’autenticitat, el pas del temps…

És el tipus d’experiència que oferim en La Jota per a que  els nostres alumnes es converteixen en  fabricants de significats i constructors de mons ( aprenen a ser agents en el propi procés de conèixer i créixer, no meros receptors de significats).

D’aquesta manera vivim El Petit Príncep i somiem tot plegat:

“Me pregunto si las estrellas se iluminan con el fin de que algún día, cada uno pueda encontrar la suya”.