Robòtica & Scratch

Al curs 2015-2016 es va començar a dur a terme el projecte d’Iniciació a la robòtica amb l’alumnat de 5è i 6è de primària. Enguany, ldegut a l’èxit i a la motivació que va mostrar l’alumnat, es continuarà duent a terme aquest projecte.

L’objectiu d’aquest projecte és potenciar la creativitat, treballar el pensament computacional i, especialment, la competència digital.bq

Mitjançant el treball en petit i gran grup, l’alumnat de 4t, 5è i 6è treballa amb chromebooks individuals.

A més, hem rebut una dotació de robòtica per poder treballar des d’i3 a 6è. Tenim Tale-bot, Codey Rocky, Bee-bots, plaques micro:shield, plaques micro:bit, capses amb sensors i Lego Spike Prime.

El llenguatge que s’utilitza per programar és per blocs i no fa falta escriure complicades línies de codis.

Es tracta d’aprendre els conceptes bàsics de programació, com variables, els bucles o els condicionals. Aprendre com pensa un màquina  per poder programar: petits motors, leds, zumbadors, sensors de llum i temperatura, etc.

Per començar, ens haurem de registrar a la pàgina: http://bitbloq.bq.com/#/ . També disposarem de diferents tutorials a la pàgina de DIWO http://diwo.bq.com/course/aprende-robotica-y-programacion-con-bitbloq-2/ on trobarem les primeres entrades que ens orientaran en algunes nocions bàsiques de robòtica i programació; fent especial incidència en la programació de l’ús de les led.

Una vegada familiaritzats amb el llenguatge de programació, per començar, els hi proposem una activitat per programar el joc PONG mitjançant l’Scratch, a cicle superior.

Després treballarem per orientar als nens i les nenes a fer els seus propis petits projectes, utilitzant peces de construcció de Lego que tenen peces variades, rodes per construir vehicles, personatges, etc. També afegirem materials de plàstica variats, com goma EVA, cartolines,etc. Per incentivar la creativitat.