Projectes d’Escola

Des de l’escola Jacme March s’estan promovent molts projectes amb l’objectiu de mantenir la seva línia metodològica ben actualitzada i atendre a les necessitats de l’alumnat.

En aquesta secció trobareu els diferents projectes dels quals en formem part.

Eix Transversal

Cada curs, l’escola tria un tema per treballar de manera transversal, és a dir, des de P3a 6è i enfocat des de tots els àmbits d’aprenentatge.

Aquest curs, hem triat el tema de la solidaritat: Solidaritat: un gest, un somriure

Teniu a la vostra disposició el bloc sobre l’eix transversal que us mantindrà ben informat de totes les activitats que es realitzin.

Projecte Interdisciplinari de centre

Des de I3 fins a 6è, al llarg de cada curs, es treballa com a mprojectesínim un projecte interdisciplinari.

Treballar per projectes significa abordar un tema o aspecte de la realitat, partint dels interessos de l’alumnat i aplicant coneixements de les diferents àrees. Aquesta manera de treballar resulta molt motivadora pels infants, permet posar en pràctica totes les competències bàsiques i fa protagonista a l’alumne/a en la construcció del propi coneixement.

La maleta viatgera

Fa uns quants cursos que vam iniciar el projecte: “La maleta viatgera”.

Cada classe té una maleta amb 5 llibres molt especials i atractius i, cada setmana, un alumne/a se l’emporta a casa i pot gaudir dels llibres tota la setmana.

L’objectiu és el d’iniciar un treball conjunt entre casa i escola per tal que els infants s’apropin al món dels llibres amb més interès i il·lusió.20161018_105436

Des de l’escola tenim el convenciment que la lectura compartida en l’entorn familiar és sempre una experiència positiva.

Aquesta maleta és una excusa perquè els diferents membres de la família llegeixin, parlin, comentin, somniïn i s’ho passin bé junts. Esperem que us agradi i que en puguem treure molt de profit.

Treball per racons

Des de I3 a 6è, hi ha una sessió setmanal per treballar per racons.

D’una manera més lúdica i vivencial, els alumnes practiquen aspectes del Català i/o les Matemàtiques.

Al Cicle Inicial, les famílies voluntàries participen d’aquesta activitat.

Pla Lector

2
1
3

Tots els membres del centre educatiu tenen com a un dels OBJECTIUS PRIORITARIS ACONSEGUIR ciutadans lectors i formats, amb independència de l’àrea a la qual pertany el professorat.

Es tracta d’una habilitat que té una importància i transcendència cabdal en la formació cívica i cultural de les persones, que no respon a una evolució natural. Es necessita un medi social, escolar i familiar que n’estimuli i orienti el procés.

Per aquest motiu des de l’escola s’ha creat un Pla Lector. El podeu consultar en el següent enllaç:

Pla Lector 2017-2018

• QUÈ ENTENEM PER FOMENT DE LA LECTURA?

Són el conjunt d’activitats, jocs i estratègies educatives que faciliten el contacte dels infants amb els llibres i que permeten, a través de la lectura, la creació, la formació i la consolidació d’un hàbit lector permanent i necessari per a la formació integral de les persones.

• LA FUNCIÓ DELS MESTRES EN L’HÀBIT LECTOR

L’adult fa de pont entre el llibre, la lectura i els infants.

Aquest, ha de complir amb les funcions següents:

* Seleccionar amb cura els llibres que es posen a disposició dels infants.

* Acompanyar-los en el seu procés d’aprenentatge.

* Estimular-los i encoratjar-los a través d’actuacions d’animació a la lectura.

* Fer-los coneixedors d’espais nous per a ells com les llibreries o les   biblioteques.

Projecte: “Juguem al pati!”

“JUGUEM AL PATI !!!” és un projecte que té com a finalitat considerar el pati com un espai educatiu que desenvolupi estratègies de cooperació, convivència i respecte, alhora que s’incrementa l’activitat física dels nostres alumnes.

Els objectius que es planteja aquest projecte són:

– Dinamitzar el pati de l’escola com un espai educatiu.

– Fomentar estratègies de cooperació, convivència i respecte.

– Incrementar l’activitat física dels nostres alumnes.

– Promoure la responsabilitat dels alumnes.

Aquesta activitat està pensada pels nens i nenes de cicle inicial, mitjà i superior que vulguin participar de forma voluntària i rotatòria a l’hora del pati, en els jocs plantejats pel projecte “Juguem al pati” que es troben en uns baguls. Els alumnes de 5è i 6è de primària tenen un rol de dinamitzadors del pati.